Permalänk
Medlem

bästa energitillskottet

Tjo. Jobbar natt och nu när våren/sommaren börjar komma kan jag behöva lite extra energi under arbetspasset då det blir hyfsat varmt på dagen i min lägenhet. Blir därför inte så många timmar som jag behöver (alla fönster riktade mot söder och ingen möjlighet till korsdrag) de dagarna. Brukar köpa några flak Nocco. Dock är de inte direkt billiga. 20 kr/burk. Tänkte därför om det finns något pulver/brustablett man blandar med vatten som ger en liknande effekt? Vill alltså inte få en superkick som många av dessa ger utan mer att jag håller mig pigg utan att egentligen känna något rus. Vad skulle ni rekommendera? Kan även tänka mig någon färdig dricka om de smakar ok och inte kostar så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ät ordentligt istället.
Och ät en frukt om du är sugen mellan måltiderna.
Drick vatten.

De sockerkickar du söker är ett recept på framtida problem.

Permalänk
Medlem

Kaffe? Koffeintabletter är annars ett billigt sätt att få i sig koffein.

Permalänk
Medlem

Jag dricker varken kaffe eller energidryck men tränar mycket och använder då något som kallas för pre workout eller PWO. Finns en uppsjö olika och jag har under en 10 års period testat både dyrt och billigt. Nu köper jag en på Ica Maxi, star nutrition som kostar 150kr för en burk, ta en skopa och blanda med vatten och du får ett rejält uppsving, tror detta skulle passa dig bra.

Jag brukar använda före ett gympass men även på morgonen om jag känner mig extra trött, funkar väldigt bra.

Burken räcker väl till ca 30 skopor skulle jag tippa på så ca 5kr/skopan. Bara att prova!

Typ en sån här: https://www.gymgrossisten.com/supreme-pwo-fresh-forest-berry-...

Fast den på Maxi är billigare och fungerar lika bra. Smakar som saft ungefär oavsett vilken smak du tar.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Kexchoklad och Red Bull?

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Varför måste det vara en dryck?
Snickers brukar vara min "go to" när det kommer till lite extra energi. Mycket socker ja, men lite annat som man håller sig igång på också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Ät ordentligt istället.
Och ät en frukt om du är sugen mellan måltiderna.
Drick vatten.

De sockerkickar du söker är ett recept på framtida problem.

Du har dålig koll på vad Nocco är hör jag
No Carbs Company

Alltid så många som ska kommentera utan att ens svara på frågan som faktiskt ställs

TS: Du kan testa dessa, lika mycket koffein som en Celsius och blir 5 kr per glas.
https://mandyenergy.com/

Smaken är väl OK men inte så mycket mer än så.

Annars brukar proteinbolaget ha rea på GAAM, nästan halva priset mot Nocco. Tycker även att GAAM är godare faktiskt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du har dålig koll på vad Nocco är hör jag
No Carbs Company

Alltid så många som ska kommentera utan att ens svara på frågan som faktiskt ställs

TS: Du kan testa dessa, lika mycket koffein som en Celsius och blir 5 kr per glas.
https://mandyenergy.com/

Smaken är väl OK men inte så mycket mer än så.

Annars brukar proteinbolaget ha rea på GAAM, nästan halva priset mot Nocco. Tycker även att GAAM är godare faktiskt.

Absolut, bättre att bara tro på att Nocco med flera är någon typ av magisk dryck (:

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tallem:

Absolut, bättre att bara tro på att Nocco med flera är någon typ av magisk dryck (:

Nej det är koffein. Rätt lätt att förstå för alla skulle jag tro. Vem pratar om magiska drycker?

Vissa tycker inte om kaffe, jag dricker Nocco, GAAM eller Monster Ultra ibland för att det är gott.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det är koffein. Rätt lätt att förstå för alla skulle jag tro. Vem pratar om magiska drycker?

Vissa tycker inte om kaffe, jag dricker Nocco, GAAM eller Monster Ultra ibland för att det är gott.

Klart man kan dricka för att det är gott. Men det (jag i alla fall tror) Svensktiger menar är att en sund diet inte går att byta ut mot valfri energidryck eller kopiösa mängder koffein. Att tro det är att tro på en magisk dryck.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Jobbar natt och nu när våren/sommaren börjar komma kan jag behöva lite extra energi under arbetspasset då det blir hyfsat varmt på dagen i min lägenhet. Blir därför inte så många timmar som jag behöver (alla fönster riktade mot söder och ingen möjlighet till korsdrag) de dagarna. Brukar köpa några flak Nocco. Dock är de inte direkt billiga. 20 kr/burk. Tänkte därför om det finns något pulver/brustablett man blandar med vatten som ger en liknande effekt? Vill alltså inte få en superkick som många av dessa ger utan mer att jag håller mig pigg utan att egentligen känna något rus. Vad skulle ni rekommendera? Kan även tänka mig någon färdig dricka om de smakar ok och inte kostar så mycket.

Skrivet av Svensktiger:

Ät ordentligt istället.
Och ät en frukt om du är sugen mellan måltiderna.
Drick vatten.

De sockerkickar du söker är ett recept på framtida problem.

Vill inte ha en sockerkick. Det jag menar är att vissa energipulver ofta är gjorda för de som tränar kan ge en kick så man orkar mer. Den kan vara bra men vill hellre ha ork länge (läs några timmar). Socker är djävulens påfund och något jag försöker hålla mig borta ifrån. Blir dock godis då och då men lite kan man väl få synda :).

Skrivet av PeanutPowerz:

Kaffe? Koffeintabletter är annars ett billigt sätt att få i sig koffein.

Jo det tar jag ibland men har en förmåga att inte dricka riktigt så mycket jag borde. Har man då en dryck blir får jag i mig detta. Dessutom innehåller dessa pulver/drycker ofta en del annat bra som vitaminer etc vilket ju är trevligt. Koffeintabletter tar jag bara om jag har huvudvärk. Det brukar lätta lite. Men vill helst hålla nere konsumtionen av just koffein då det är hyfsat beroendeframkallande.

Skrivet av SwedZi:

Jag dricker varken kaffe eller energidryck men tränar mycket och använder då något som kallas för pre workout eller PWO. Finns en uppsjö olika och jag har under en 10 års period testat både dyrt och billigt. Nu köper jag en på Ica Maxi, star nutrition som kostar 150kr för en burk, ta en skopa och blanda med vatten och du får ett rejält uppsving, tror detta skulle passa dig bra.

Jag brukar använda före ett gympass men även på morgonen om jag känner mig extra trött, funkar väldigt bra.

Burken räcker väl till ca 30 skopor skulle jag tippa på så ca 5kr/skopan. Bara att prova!

Typ en sån här: https://www.gymgrossisten.com/supreme-pwo-fresh-forest-berry-...

Fast den på Maxi är billigare och fungerar lika bra. Smakar som saft ungefär oavsett vilken smak du tar.

Ska ta en titt på det där. Tack

Skrivet av Recall:

Kexchoklad och Red Bull?

Är bara massa socker vilket jag inte vill ha i onödan. Blir ändå massa sådant av allt godis jag inte borde äta

Skrivet av tankjunior:

Varför måste det vara en dryck?
Snickers brukar vara min "go to" när det kommer till lite extra energi. Mycket socker ja, men lite annat som man håller sig igång på också

Samma som ovan. Vill inte ha onödigt socker.

Skrivet av Lagerlöf:

Du har dålig koll på vad Nocco är hör jag
No Carbs Company

Alltid så många som ska kommentera utan att ens svara på frågan som faktiskt ställs

TS: Du kan testa dessa, lika mycket koffein som en Celsius och blir 5 kr per glas.
https://mandyenergy.com/

Smaken är väl OK men inte så mycket mer än så.

Annars brukar proteinbolaget ha rea på GAAM, nästan halva priset mot Nocco. Tycker även att GAAM är godare faktiskt.

Provade Celcius tidigare men hu vad de smakade illa. Inte som PowerKing som smakar spya Dessa har jag dock inte provat så får väl testa någon burk och se om de är ok.

Skrivet av Tallem:

Absolut, bättre att bara tro på att Nocco med flera är någon typ av magisk dryck (:

Magisk är kanske lite att ta i. Men de gör sitt jobb. I varje fall för mig. Men tycker de är lite överprisade mot vad konkurrenterna ger.

Skrivet av Lagerlöf:

Nej det är koffein. Rätt lätt att förstå för alla skulle jag tro. Vem pratar om magiska drycker?

Vissa tycker inte om kaffe, jag dricker Nocco, GAAM eller Monster Ultra ibland för att det är gott.

Tummen upp på den

Skrivet av Tallem:

Klart man kan dricka för att det är gott. Men det (jag i alla fall tror) Svensktiger menar är att en sund diet inte går att byta ut mot valfri energidryck eller kopiösa mängder koffein. Att tro det är att tro på en magisk dryck.

Självklart ska man försöka äta och sova bra. Men ibland misslyckas man och då är det bra om det finns hjälpmedel så man orkar med passet. Det ena behöver inte utesluta det andra. En bra balans är nog det bästa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem