AI-bot blir VD för spelstudio

Permalänk
Melding Plague

AI-bot blir VD för spelstudio

Sedan Netdragon Websoft satte en AI vid rodret hos sitt dotterbolag har aktiekursen pekat uppåt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ville inte ha en chef alls, så jag gick och blev egenföretagare 2014.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag ville inte ha en chef alls, så jag gick och blev egenföretagare 2014.

Som nu ersätts av en AI! Pengarna bara rullar in och du kan ligga i solstolen!

Permalänk
Medlem

Herregud så löjligt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Herregud så löjligt.

Varför då?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett på annan data än bara aktiekursen för att avgöra om AI:n gjort ett bra jobb eller inte, det är ju ändå en rätt dålig pekpinne med tanke på hur övervärderade aktier kan vara och inte nödvändigtvis visar hur "bra" ett företag är styrt.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag hade gärna sett på annan data än bara aktiekursen för att avgöra om AI:n gjort ett bra jobb eller inte, det är ju ändå en rätt dålig pekpinne med tanke på hur övervärderade aktier kan vara och inte nödvändigtvis visar hur "bra" ett företag är styrd.

Reaktionen säger inte mycket mer än att AI är hajpat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Att aktiekursen stiger säger ingenting mer än att köpare tycker att AI är ballt. Ren psykologi. Så jag stryker den biten av nyheten ur medvetandet.

Själva grejen, att ha en AI som chef, låter potentiellt lockande. För det kan då fan inte vara sämre än diverse idiotchefer man stött på genom åren.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Upplägget och resultatet kanske säger mer om den tidigare chefen.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Why did the AI CEO cross the road? To get to the inflated stock market on the other side.

This joke was generated by ChatGPT

Permalänk
Medlem

Ai är nya webb-bubblan

Permalänk
Medlem

Ja varför inte? Men jag kan snarare tänka mig en dålig eller bra chef som behöver hjälp av AI att fatta viktiga beslut - att hjälpa till med jämförelsen av fördelar och nackdelar och risk- och konsekvensanalyser med mera och kanske till och med hjälp med uppföljning av personalärenden? Som en slags avlastning.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag ville inte ha en chef alls, så jag gick och blev egenföretagare 2014.

Din beställare är ju din chef istället, du kommer aldrig undan det. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Din beställare är ju din chef istället, du kommer aldrig undan det. 😊

Vadå hans beställare? Hans kunder menar du?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag ville inte ha en chef alls, så jag gick och blev egenföretagare 2014.

Jag är också egenföretagare. Sämsta chef jag någonsin haft!

Permalänk
Medlem

Bra. Folk lär ju knappast irritera sig på att den chefen har omotiverat hög lön utan att tillföra något egentligt värde till företaget. Så helt klart ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Låter som att AI är den nya hypen nu när cryptocurrencies gått på grund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Låter som att AI är den nya hypen nu när cryptocurrencies gått på grund?

Gått på grund hur då? Bitcoin är +67.91% senaste 3 månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Som nu ersätts av en AI! Pengarna bara rullar in och du kan ligga i solstolen!

Jag skulle snart kliva upp ur solstolen, gå ut och äta med vänner och sen börja jobba på nästa projekt. Är inte mycket för att sitta still 😄

Skrivet av Dem8n:

Din beställare är ju din chef istället, du kommer aldrig undan det. 😊

Mina kunder, eller "chefer" som du ser det, bestämmer helt klart vad de vill ha hjälp med och om jag inte utför det så kommer relationen att surna. Lite grann är det ju "som förut" (som anställd) ... men det är såpass annorlunda att jag känner att jag kommit undan det jag tyckte var värst med att vara anställd.

Undrar just om det finns en chefernas chef .. som inte har en chef över sig? 🤔

Skrivet av Svantesson666:

Jag är också egenföretagare. Sämsta chef jag någonsin haft!

Ajdå. Varför är det så?

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Tänk er att bli sparkad av en AI med orden "Du jobbar inte lika effektivt som AI du få gå"..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En AI får gärna göra beräkningarna och dela upp arbetet, då en AI kan göra det utan att blanda in känslor. Det vore dock vanskligt att ha en AI som planerade teambuilding, kick-off's, tårtfirande och liknande. En AI skulle aldrig komma på en sådan sak som Moderskeppet.
Det skulle väl bli sockerfri återvunnen tårta med extra nyttigheter som morötter i eller liknande.
En AI som styr över människor luktar definitivt som Skynet, men en AI som styr över maskiner, så blir det ju bara maskiner som tar skada NÄR (inte om) något går galet och går då att ersätta med endast pengar.

En AI som spekulerar på börsen åt en går ju dock alldeles utmärkt, sedan vet i tusan om det vore så bra, bottar i spel brukar ju inte vara dom klurigaste.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke1m:

Gått på grund hur då? Bitcoin är +67.91% senaste 3 månaderna.

3 månader sedan är också i slutet av en stabil period med det lägsta värdet de senaste 2 åren. Cherry pick much?

Skrivet av DJ-SAAB:

Tänk er att bli sparkad av en AI med orden "Du jobbar inte lika effektivt som AI du få gå"..

Hade en liknande tanke angående rabalderna med någon chef som sparkade folk över en gemensam videochat snarare än mellan fyra ögon. Kul att få det beskedet av en bot.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

3 månader sedan är också i slutet av en stabil period med det lägsta värdet de senaste 2 åren. Cherry pick much?

Samtidigt har ett flertal banker kraschat och fått räddas med skattebetalares pengar.

Hur har fiat valutornas värde utvecklats under tiden BTC gått från 0 till 19000 EUR för 3 månader sedan? Ständigt neråt är svaret.

Din definition att 19000 EUR är "gå på grund" är mycket märklig.

Om man började köpa BTC dagligen, med start på all time high, så hade man idag varit +10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke1m:

Samtidigt har ett flertal banker kraschat och fått räddas med skattebetalares pengar.

Hur har fiat valutornas värde utvecklats under tiden BTC gått från 0 till 19000 EUR för 3 månader sedan? Ständigt neråt är svaret.

Din definition att 19000 EUR är "gå på grund" är mycket märklig.

Vad har krasher i en bransch för relevans i hur man väljer att presentera hur det går för något helt annat? Kritiken gällde valet av period, inte btc i sig.

"Gå på grund" är inte heller något jag skrivit.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Vad har krasher i en bransch för relevans i hur man väljer att presentera hur det går för något helt annat? Kritiken gällde valet av period, inte btc i sig.

"Gå på grund" är inte heller något jag skrivit.

Nej jag ser att det inte var du som skrev det. Naturligtvis väljer jag en tid i närtid om vi ska diskutera utvecklingen idag, inte vad som hände för 2 år sedan.

Jag anser att det är relevant att jämföra utvecklingen hos andra valutor om någon påstår att krypto "gått på grund".

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke1m:

Nej jag ser att det inte var du som skrev det. Naturligtvis väljer jag en tid i närtid om vi ska diskutera utvecklingen idag, inte vad som hände för 2 år sedan.

Visst, och 3 månader är i regel en hyffsat lagom närperiod, det kan dock bli rätt missvisande för mer volatila kurser, vilket jag också tycker det är i nuläget för btc. Skulle inte heller säga att btc gått på grund, det är bara en väldigt volatil kurs. Det kan i princip både vara riktigt att hävda att det gått bra eller dåligt på sistone, det beror på perspektiv och viktning av hur långt tillbaka man tittar

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Visst, och 3 månader är i regel en hyffsat lagom närperiod, det kan dock bli rätt missvisande för mer volatila kurser, vilket jag också tycker det är i nuläget för btc. Skulle inte heller säga att btc gått på grund, det är bara en väldigt volatil kurs. Det kan i princip både vara riktigt att hävda att det gått bra eller dåligt på sistone, det beror på perspektiv och viktning av hur långt tillbaka man tittar

Man skulle också kunna säga att man måste cherry-picka för att få BTC till att ha en negativ utveckling. Alla andra tidsspann förutom 1-2 år kommer visa positivt, ju längre tillbaka desto mer.

Permalänk
Medlem

Kan aktieägarna också ersättas av AI, eller blir AI-chefen omotiverad om den inte känner att det är riktiga människor som äger företaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Jag skulle snart kliva upp ur solstolen, gå ut och äta med vänner och sen börja jobba på nästa projekt. Är inte mycket för att sitta still 😄

Mina kunder, eller "chefer" som du ser det, bestämmer helt klart vad de vill ha hjälp med och om jag inte utför det så kommer relationen att surna. Lite grann är det ju "som förut" (som anställd) ... men det är såpass annorlunda att jag känner att jag kommit undan det jag tyckte var värst med att vara anställd.

Undrar just om det finns en chefernas chef .. som inte har en chef över sig? 🤔

Det finns nog bara en enda chefernas chef, diktator. 😂

Men jag förstår dig absolut, pengarna du får in kan du välja själv vad du vill investera i, vill du ha en bra dator så köper du en, som anställd får man ta det man får många gånger. 😃