Permalänk
Medlem

DPReview lägger ner

Anrika kamerasajten DPReview lägger ner verksamheten, både på youtube och dpreview.com

https://www.dpreview.com/news/5901145460/dpreview-com-to-clos...

Jag har varit en frekvent besökare i princip sedan starten så det känns lite tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Anrika kamerasajten DPReview lägger ner verksamheten, både på youtube och dpreview.com

https://www.dpreview.com/news/5901145460/dpreview-com-to-clos...

Jag har varit en frekvent besökare i princip sedan starten så det känns lite tråkigt.

Trist att höra, jag har hänt där varje vecka sedan någon gång på 1900-talet. Tycker dock att sajten blivit tråkigare de senaste åren, kanske pga att jag inte längre är så intresserad av utvecklingen i hårdvara.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

jag inte längre är så intresserad av utvecklingen i hårdvara.

Samma här, framförallt att jag inte är lika sugen på att faktiskt köpa kamerautrustning längre även om jag fortfarande håller koll på vad som lanseras, av rent prylintresse.

Communityt på DPReview känns rätt levande men de genererar väl för lite pengar när "ingen" köper kameror längre.

Permalänk
Medlem

För de som inte orkar läsa den länkade sidan så är det alltså Amazon som äger DPReview och Amazons beslut att lägga ner sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

För de som inte orkar läsa den länkade sidan så är det alltså Amazon som äger DPReview och Amazons beslut att lägga ner sidan.

Som en del i en omfattande kapning, precis som hos andra "techiga" bolag.

(Amazon köpte DPR av grundaren för ungefär femton år sedan.)

Permalänk
Medlem

Det var riktigt tråkig att höra.

Jag bryr mig inte så mycket om hårdvaran längre, precis som andra men dom har ett otroligt stort forum. Det är ju denna del som är bäst om man behöver hjälp, tips och råd osv ?

Ska dom lägga ner allt eller är det bara vissa delar som försvinner ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Ska dom lägga ner allt eller är det bara vissa delar som försvinner ?

Om jag förstått det rätt så är det alltihop. Vissa arkiveringssiter verkar försöka bevara innehållet men jag vet inte hur det blir med forum etc.

Chris och Jordan verkar ha flyttat över till PetaPixel och jag gissar att de kommer göra likartade videos där som de gjorde på thecamerastore och dpreview.

Permalänk
Medlem

Ok.

Jag reggade mig på DPreview för ett tag sedan då dom hade ett stort forum men om allt försvinner så får jag vända mig till ett annat forum. Frågan är då vilka forum som är bra, tyvärr är den del forum inte så bra pga layouten osv. Sedan måste det vara tillräckligt med användare där också.

I övrigt håller jag med andra, hårdvara har blivit rätt tråkigt numera. Utveckling sker mest på videosidan tycker jag. Å andra sidan om man är intresserad av foto ska inte hårdvaran spela någon roll egentligen, i alla fall inte för amatörer eller icke-proffs. Då är det mer en hobby.