Jensen Huang vill leda Nvidia i 40 år till

Permalänk
Melding Plague

Jensen Huang vill leda Nvidia i 40 år till

Iklädd sin klassiska läderjacka berättar Jensen att Nvidias nästa VD blir han själv, fast som 100-årig robot.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli en hit av stor magnitud!

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Han börjar kännas som gammal skåpmat i mitt tycke, men med det sagt kan man inte ta ifrån honom hur väl han lyckats med Nvidia. Och sen är det ju lite kul med släktskapet med AMD:s VD Lisa Su. Apropå ingenting. 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Han börjar kännas som gammal skåpmat i mitt tycke, men med det sagt kan man inte ta ifrån honom hur väl han lyckats med Nvidia. Och sen är det ju lite kul med släktskapet med AMD:s VD Lisa Su. Apropå ingenting. 😃

Visste inte att de skulle vara släkt. Verkar ju finnas en del olika påståenden i media kring hur de skulle vara släkt, både att Huang skulle vara far-/morbror till Lisa till mer avlägset släktskap. Är du säker på att de verkligen är släkt? Skulle kunna vara helt påhittat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Visste inte att de skulle vara släkt. Verkar ju finnas en del olika påståenden i media kring hur de skulle vara släkt, både att Huang skulle vara far-/morbror till Lisa till mer avlägset släktskap. Är du säker på att de verkligen är släkt? Skulle kunna vara helt påhittat.

Lisa Sus farfar är Jen-Hsun Huangs farbror.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk

roligare om han skulle kunna tänka sig leda nvidia i 1000 år som ett hologram

Permalänk

Jag trodde att han var en AI skapelse, karln blinkar ju aldrig?

Permalänk

Satan, är Trump mer eller mindre självgod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farmerlip:

Jag trodde att han var en AI skapelse, karln blinkar ju aldrig?

Han har lite samma utstrålning som Zuckerbot

Permalänk
Medlem

Har man varit med sedan starten och det för det mesta går spikrakt uppåt klagar nog ingen inom företaget. Så finns väl ingen anledning rent logiskt till varför han skulle kliva åt sidan. Sen skulle nog kunderna tjäna på någon som var lite mer ödmjuk.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Redaktör

Den evige presidenten.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag äntligen förstå, det är det vi betalar för!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Visste inte att de skulle vara släkt. Verkar ju finnas en del olika påståenden i media kring hur de skulle vara släkt, både att Huang skulle vara far-/morbror till Lisa till mer avlägset släktskap. Är du säker på att de verkligen är släkt? Skulle kunna vara helt påhittat.

De är som sagt släkt, men inte särskilt nära som Lisa Su själv sagt: "Distant relatives, so some complex second cousin type of thing.". Så det verkar inte vara något som de själva lägger någon större vikt på, utan är mest bara lite rolig fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Satan, är Trump mer eller mindre självgod?

Kan bara up-rösta en gång, så jag kompletterar med ett inlägg.

Självgod kombinerat med någon form av hybris skulle jag vilja säga. Sen står han på arbetarna axlar, imo. Kvittar hur bra ledare man är om arbetarna är kassa, kan ibland kvitta nästan hur dåligt ledare man är när arbetarna är genialiska, men det finns många exempel när dåliga ledare kört något i botten eller när det bara varit fel tid för det man gjorde.

Oavsett så känns detta lite äckligt självgott. Är det kanske för att jag är svenska som jag reagerar extra starkt på detta? Att man ska vara lite ödmjuk.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farmerlip:

Jag trodde att han var en AI skapelse, karln blinkar ju aldrig?

Jag vet att det är ett meme, men det är något han blivit coachad att inte göra under sina presentationer. Det är ett vanligt verktyg de flesta skådespelare använder för att ge sina karaktärer närvaro, men eftersom han inte är en naturlig skådespelare blir det lite väl intensivt och konstigt.

Ser du på intervjuer med honom blinkar han hela tiden 😄

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Oavsett så känns detta lite äckligt självgott. Är det kanske för att jag är svenska som jag reagerar extra starkt på detta? Att man ska vara lite ödmjuk.

Jag tycker Jensen har känts rätt obehaglig och arrogant ända sedan det begav sig. Samtidigt är det väl med viss rätt eftersom Nvidia kan anses vara en ganska stor framgångssaga, tycka vad man vill om deras prissättning och etiska kompass. De har väl haft några tveksamma satsningar som Tegra och NV30, men generellt har de gjort bra resultat och legat i topp år efter år, och anpassat sig till nya marknader (AI, deep learning o.s.v.) medan deras konkurrenter antingen gått i konkurs, lagt ner satsningen på GPU:er eller blivit uppköpta.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Rekordmedlem

Han är från Taiwan men har alltså tydliga drag från andra ställen där i grannskapet när han vill vara ledare för evigt och helst även efter sin död.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

De är som sagt släkt, men inte särskilt nära som Lisa Su själv sagt: "Distant relatives, so some complex second cousin type of thing.". Så det verkar inte vara något som de själva lägger någon större vikt på, utan är mest bara lite rolig fakta.

Perfekt! Tack för länken!

Permalänk
Medlem

Den store ledaren! Social RTX Score when?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Han är från Taiwan men har alltså tydliga drag från andra ställen där i grannskapet när han vill vara ledare för evigt och helst även efter sin död.

Ja, det är ju han och Pandan.

Permalänk
Medlem

Cryostatikabehandlingen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Satan, är Trump mer eller mindre självgod?

Jag tror Jensen har mer förtroende för sig själv än Trump.

Trump framstår som osäker och överkompenserade "titta hur bra jag är" medan jensen vet att han är bra på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Lisa Sus farfar är Jen-Hsun Huangs farbror.

Så Lisas far och Jensen är kusiner mao?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Så Lisas far och Jensen är kusiner mao?

Det verkar så, Lisa är alltså kusindotter till Jensen