Permalänk
Medlem

Muspekaren försvann

Hej

Muspekaren på en bärbar Lenovo försvann.

Den syns endast innan man loggar in men sedan försvinner den helt

Vad kan jag göra för att fixa den?

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att klicka med den? Prova högerklick och se om något dyker upp.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Går det fortfarande att klicka med den? Prova högerklick och se om något dyker upp.

Precis det går att högerklicka på den trots att pekaren syns inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av behruz84:

Precis det går att högerklicka på den trots att pekaren syns inte

Har samma problem, också Lenovo dator så använder en extern mus just nu då jag inte orkar fabriksåterställa den. Har testat typ allt man kan testa så det enda rådet jag kan ge är att börja med att fabriksåterställa. Om det inte funkar efter det hade jag skickat den till Lenovo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Har samma problem, också Lenovo dator så använder en extern mus just nu då jag inte orkar fabriksåterställa den. Har testat typ allt man kan testa så det enda rådet jag kan ge är att börja med att fabriksåterställa. Om det inte funkar efter det hade jag skickat den till Lenovo.

Det är inte en extern mus. Vad kan man göra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av behruz84:

Det är inte en extern mus. Vad kan man göra då?

Min touchpad fungerar inte på min bärbara dator så jag använder en extern mus och det funkar. Har samma problem med att muspekaren inte dyker upp, eller att den gör det men försvinner när jag använder touchpaden. Hade iallafall börjat med att fabriksåterställa.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av behruz84:

Precis det går att högerklicka på den trots att pekaren syns inte

Det finns 2 gamla lenovotrick för detta (betoning på ”gamla”) som du kan testa.
Det ena är CTRL+F6 även om jag tvivlar på att det funkar numera.
Det andra är Fn+F10 för att avaktivera touchpad:en och Fn+F10 för att aktivera den igen.

Annars hade jag testat avinstallera drivrutinerna för touchpad:en för att tvinga Windows installera om dom igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det finns 2 gamla lenovotrick för detta (betoning på ”gamla”) som du kan testa.
Det ena är CTRL+F6 även om jag tvivlar på att det funkar numera.
Det andra är Fn+F10 för att avaktivera touchpad:en och Fn+F10 för att aktivera den igen.

Annars hade jag testat avinstallera drivrutinerna för touchpad:en för att tvinga Windows installera om dom igen

Ska testa. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Min touchpad fungerar inte på min bärbara dator så jag använder en extern mus och det funkar. Har samma problem med att muspekaren inte dyker upp, eller att den gör det men försvinner när jag använder touchpaden. Hade iallafall börjat med att fabriksåterställa.

Alltså fabrikåterställa en touchpad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av behruz84:

Alltså fabrikåterställa en touchpad menar du?

nej bara för att stänga av touchpaden och sen akttivera den igen. Kan funka.

Nästa steg om det inte funkar är att fabriksåterställa hela datorn.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det finns 2 gamla lenovotrick för detta (betoning på ”gamla”) som du kan testa.
Det ena är CTRL+F6 även om jag tvivlar på att det funkar numera.
Det andra är Fn+F10 för att avaktivera touchpad:en och Fn+F10 för att aktivera den igen.

Annars hade jag testat avinstallera drivrutinerna för touchpad:en för att tvinga Windows installera om dom igen

Såg nu detta error-meddelandet i device manager (har också en Lenovo) så det kanske även hjälper TS. Testade att uppdatera drivrutiner men de var redan up-to-date. Om jag nu avinstallerar drivrutinen, hur får jag tillbaka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av behruz84:

Alltså fabrikåterställa en touchpad menar du?

Nej menade att fabriksåterställa hela datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

nej bara för att stänga av touchpaden och sen akttivera den igen. Kan funka.

Nästa steg om det inte funkar är att fabriksåterställa hela datorn.

Ska testa tack