Död Laptop msi gt 70 efter en flash installationen

Permalänk
Medlem

Död Laptop msi gt 70 efter en flash installationen

Jag misstänker att jag gjorde något fel när jag skulle installera programvara för tangentbordet till min laptop msi gt 70. Det verkade som jag flashade programvaran som man gör i BIOS. Men jag gjorde det på Windows 10 läge från skrivbordet. Då började fläkten gå på högvarv. Och efter drygt 5 minuter så dog datorn. Inga knappar fungerar och ingen belysning fungerar och ingen fläkt fungerar. Alltså datorn vill inte ens starta BIOS. Jag har strömkontakten i datorn så det kommer ström in men syns inte på datorn strömindikator.

Permalänk
Medlem

Min laptop slutade att fungera

Jag misstänker att jag gjorde något fel när jag skulle installera programvara för tangentbordet till min laptop msi gt 70. Det verkade som jag flashade programvaran som man gör i BIOS. Men jag gjorde det på Windows 10 läge från skrivbordet. Då började fläkten gå på högvarv. Och efter drygt 5 minuter så dog datorn. Inga knappar fungerar och ingen belysning fungerar och ingen fläkt fungerar. Alltså datorn vill inte ens starta BIOS. Jag har strömkontakten i datorn så det kommer ström in men syns inte på datorn strömindikator.

Permalänk
Medlem

Ibland kan det hjälpa att hålla inne strömknappen 10s, sen klicka igen.
Om den är inom garanti hade jag skickat in den på det, eller iallafall kontaktat supporten direkt. Om det är utanför garanti dra ut strömkabel, ta ut cmos batteri och koppla ur batteripacket.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Msi gt 70 från år 2014

Det finns ingen garanti då den är från 2014. Har prövat att ta bort batteriet och BIOS batteriet och tömt restström genom att trycka start knappen först 30 sekunder sen 1 minut samt tryckt på reset knappen. Sen har jag kollat att strömadaptern fungerar som den ska.
Fortfarande lika död laptop.
Inga lampor som ljuset eller blinkar och inga pip och därmed ingen POST heller. Och givetvis inga fläktar som kör igång och så klart skärmen mörk.
Tydligen har tangentbord installation dödat hela datorn.

Permalänk
Skrivet av mario70:

Det finns ingen garanti då den är från 2014. Har prövat att ta bort batteriet och BIOS batteriet och tömt restström genom att trycka start knappen först 30 sekunder sen 1 minut samt tryckt på reset knappen. Sen har jag kollat att strömadaptern fungerar som den ska.
Fortfarande lika död laptop.
Inga lampor som ljuset eller blinkar och inga pip och därmed ingen POST heller. Och givetvis inga fläktar som kör igång och så klart skärmen mörk.
Tydligen har tangentbord installation dödat hela datorn.

tippar att du brickade ditt bioschip om inte installationen slutfördes.

du har 2 alternativ.

1. köp en annan laptop och skicka den till tippen (troligen kan du ta ur lagringsdisken och plugga in i en annan dator om det finns filer du behöver ha kvar på den sålänge du inte har krypterat den iaf eller har tillgång till bitlockernyckeln)

2. skicka den till någon med verktyg för att löda loss bios chipet och flasha det i en chip flasher.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja du har nog rätt. Men konstigt att inte ens fläkten kör igång och strömindikatorn för laddningen lyser inte

Korrektur
Permalänk
Skrivet av mario70:

Ja du har nog rätt. Men konstigt att inte ens fläkten kör igång och strömindikatorn för laddningen lyser inte

bioset sköter allt det. utan fungerande kod vet den inte vad den ska göra när du ger den X input.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows