Northvolt på jakt efter över 50 miljarder

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Värd o köra? Vet ni ens var alla mineraler som sitter i en elbil kommer ifrån? Jag förstår att för vanlig hipster svennen så är det coolt med elbil, men fråga små svarta barn som är slavar i kongo och slavarna i Kina som gräver fram dessa mineraler och sen skickar det till Tyskland och Norge för att märka om dem som klimatsmarta. Bara en idiot tror att elbilen på något sätt är bra för klimatet. Detta är väl allmänt känt eller?

https://youtube.com/shorts/_-7ZBCdiD-4?feature=share

En av minorna. Tror ni dom har avtalat eller? IF metall ellee unionen?

Kobalt håller ju på att fasas ut men du svarar inte på varför vätgasbilen kommer vinna mot elbilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Värd att köra som distansen är ett mindre problem.

Angående material som används i allt vi konsumenter vill ha är ett stort frågetecken i klimat frågan, oavsett bil eller produkt.
Men det tillhör inte denna tråd.

så man ska skita i att man fuckar andra människor in i döden för att ett land som sverige som släpper ut knappt 1 procent ska ha rätt o köra elbilar när kina indien ryssland skiter fullständigt i sina utsläpp, det är lilla eu som ska rädda planeten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Kobalt håller ju på att fasas ut men du svarar inte på varför vätgasbilen kommer vinna mot elbilar?

därför att elbilar behöver byta batterier efter att dom blivit kassa eller som min polare på jobbet som bara skrapade sin batteri på polestar 2 och var tvungen o byta hela skitbilen för det. knappast smart eller ? vätgas kan vi som folk investera i eftersom det är det renaste vi kan fixa , batterier är nog inte det med tanke på hur mycket skit och lidande dom bidrar till i världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

så man ska skita i att man fuckar andra människor in i döden för att ett land som sverige som släpper ut knappt 1 procent ska ha rätt o köra elbilar när kina indien ryssland skiter fullständigt i sina utsläpp, det är lilla eu som ska rädda planeten ?

Nu skall vi inte diskutera sådant här då det redan tidigare i andra trådar spårat ut men generellt så BÖR man försöka visa vägen oavsett om det gäller miljö, vänlighet etc

För om alla tänkte som du och du kände enbart folk som beter sig fel, skall du också bete dig likadant?

Barnen som arbetar skulle arbeta oavsett, tyvärr. Precis som barn jobbade i Europa innan ekonomierna vart bättre.
Sen kommer väl batteriernas material från havet just nu?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nu skall vi inte diskutera sådant här då det redan tidigare i andra trådar spårat ut men generellt så BÖR man försöka visa vägen oavsett om det gäller miljö, vänlighet etc

För om alla tänkte som du och du kände enbart folk som beter sig fel, skall du också bete dig likadant?

Barnen som arbetar skulle arbeta oavsett, tyvärr. Precis som barn jobbade i Europa innan ekonomierna vart bättre.
Sen kommer väl batteriernas material från havet just nu?

fast jag som tänker som jag gör lever i ett land som gör betydligt mer än många andra, genom teknik och bidrag till andra länder för att förbättra deras situation. på vilket sätt påverkar sverige indien och kina ? svaret är att vi lever på en planet, dvs alla sitter i samma skit. påverkar du inte indien och kina så kan du hänga dig själv för varken greta eller någon annan idiot kommer kunna göra det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

därför att elbilar behöver byta batterier efter att dom blivit kassa eller som min polare på jobbet som bara skrapade sin batteri på polestar 2 och var tvungen o byta hela skitbilen för det. knappast smart eller ? vätgas kan vi som folk investera i eftersom det är det renaste vi kan fixa , batterier är nog inte det med tanke på hur mycket skit och lidande dom bidrar till i världen

Det är lite svårt att följa ditt resonemang här, varför vinner vätgasbilen för att din polares elbil behövde bytas ut eller för att elbilar innehåller problematiska ämnen som håller på att fasas ut?
Det vanligaste och billigaste sättet att framställa vätgas är som en biprodukt i olje- och gasindustrin, jag har lite svårt att se hur det skulle vara det renaste sättet? Menar du att överskottsvindkraft ska kombineras med elektrolysatorer för att framställa vätgasen eller hur tänker du?