Internet försvinner och kommer tillbaka hela tiden

Permalänk
Medlem

Internet försvinner och kommer tillbaka hela tiden

Hej! Jag har bredband via tele2 600mb/50mb som jag höjde från 300mb och jag har upplevt problem sen dess, det är via tv uttaget bredbandet är ifrån.

Det är så att min internet har slutat fungera 20-60 minuter sen funkat igen och det här hade repeterat sig ganska ofta och till slut flera gånger om dagen och då ringde jag och sa upp det. Efter att jag sa upp det så funkade det felfritt tills den stängdes så jag tänkte jag kan fortsätta med tanke på att det verkar vara löst så jag fortsatte med samma bredband och det funkade vanligt i 1-2 veckor till och sedan började försvinna när den kände för det.. De har felsökt problemet många gånger men aldrig hittat något fel och när jag ringde och klagade igen så fick jag en ny router hemskickat till mig (en likadan som jag redan har) och det blev bättre i 3 månader tills förr igår nu försvinner internet flera gånger i timmen och funkar efter 5 minuter ibland 10 ibland 1 timme.. Varje gång jag ringt så säger de att de har glömt att ändra en ''inställning'' så det ska nu funka felfritt. Trots alla gånger de sagt och ''åtgärdat'' det så strular det hela tiden nu och skriver här nu medan jag har uppkoppling igen.. Vad kan det bero på egentligen? Det är både wifi och med nätvärkskabel som slutar fungera och på routern blinkar nedladdningen.. Jag chansar och ber om hjälp här innan jag säger upp den imorgon och går över till något annat..

Det finns eller fanns inga driftstörningar vill jag även tillägga

Permalänk
Rekordmedlem

Beskriv detaljerat hur det är kopplat tex, har du en tjänstefördelare före routern, viken router,, är bara routern inkopplad i tjänstefördelaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Beskriv detaljerat hur det är kopplat tex, har du en tjänstefördelare före routern, viken router,, är bara routern inkopplad i tjänstefördelaren ?

Tror det är en Wifi hub c2 från tele2/comhem
https://comhem-assets.azureedge.net/zkxtxpb8wn5p/2q7eBcD4bmOe...
Sagemcom Tele2 WiFi Hub C2

Det är endast denna routern jag har som är ansluten med strömkabel + COAX till datauttag i väggen och två nätvärkskablar en till datorn en till tvn..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rafeth:

Tror det är en Wifi hub c2 från tele2/comhem
https://comhem-assets.azureedge.net/zkxtxpb8wn5p/2q7eBcD4bmOe...
Sagemcom Tele2 WiFi Hub C2

Det är endast denna routern jag har som är ansluten med strömkabel + COAX till datauttag i väggen och två nätvärkskablar en till datorn en till tvn..

Ok, så du ansluter alltså via coax men har du dessutom nått annat nät för du skrev att du kunde byta operastör, i kabeltvnätet finns det bara en operatör. kan du byte till nån som ansluter via fiber eller ethernet är det bättre före då slipper du coaxnätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.