Vilken telefon bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken telefon bör jag köpa?

Som en uppföljare till denna tråd och andra efterforskningar så har jag kommit fram till att jag bör köpa en ny telefon inom de kommande månaderna. Min nuvarande telefon är Samsung Galaxy S8, inhandlad 2018.

Vilken telefon bör jag köpa? Tycker att Samsung funkar bra, och jag har förstått att det är smidigast att byta ut sin telefon inom samma märke, men det kan ju finnas skäl som motiverar att byta märke, och det är jag öppen för.

Mycket av marknadsföringen runt telefonerna (Samsung, Apple, osv), är uppenbart inte riktad till mig. Jag har inte min telefon som en statussymbol, och är inte speciellt upphetsad över alla senaste features. Använder telefonen till att ringa, lyssna på musik (Spotify), lyssna på podcasts (med VLC Player), surfa (detta mest då jag inte är hemma, hemma använder jag min dator till det), kolla mailen, kolla bankkonton och även betala där, Messenger, WhatsApp, ibland även Instagram (lägger själv aldrig upp nåt där, men följer personer jag känner). Det händer även att jag tar bilder och kollar Youtube-klipp. Med andra ord är jag ingen tung användare direkt.

Jag vill att telefonen ska få uppdateringar, framförallt säkerhetsuppdateringar, och därmed vara hyfsat aktuell och säker att använda, så länge det är rimligt möjligt. Jag vill kunna räkna med att den nya telefonen ska hålla ett antal år, siktar inte att direkt byta till nästa modell så fort den släpps.

Enligt vad jag har läst så släpper Apple uppdateringar längre än konkurrenterna, men deras telefoner blir så sega och laggiga att man i praktiken ändå behöver byta ut dem långt innan Apple slutar att stödja modellerna. Stämmer detta? Kan detta hända även Samsung (har åtminstone inte hänt med min nuvarande)?

Så telefonen behöver inte ha de allra häftigaste funktionerna, men ska kunna användas en längre tid.

Vilken telefon bör jag välja om jag ska köpa inom någon månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasharii:

Som en uppföljare till denna tråd och andra efterforskningar så har jag kommit fram till att jag bör köpa en ny telefon inom de kommande månaderna. Min nuvarande telefon är Samsung Galaxy S8, inhandlad 2018.

Vilken telefon bör jag köpa? Tycker att Samsung funkar bra, och jag har förstått att det är smidigast att byta ut sin telefon inom samma märke, men det kan ju finnas skäl som motiverar att byta märke, och det är jag öppen för.

Mycket av marknadsföringen runt telefonerna (Samsung, Apple, osv), är uppenbart inte riktad till mig. Jag har inte min telefon som en statussymbol, och är inte speciellt upphetsad över alla senaste features. Använder telefonen till att ringa, lyssna på musik (Spotify), lyssna på podcasts (med VLC Player), surfa (detta mest då jag inte är hemma, hemma använder jag min dator till det), kolla mailen, kolla bankkonton och även betala där, Messenger, WhatsApp, ibland även Instagram (lägger själv aldrig upp nåt där, men följer personer jag känner). Det händer även att jag tar bilder och kollar Youtube-klipp. Med andra ord är jag ingen tung användare direkt.

Jag vill att telefonen ska få uppdateringar, framförallt säkerhetsuppdateringar, och därmed vara hyfsat aktuell och säker att använda, så länge det är rimligt möjligt. Jag vill kunna räkna med att den nya telefonen ska hålla ett antal år, siktar inte att direkt byta till nästa modell så fort den släpps.

Enligt vad jag har läst så släpper Apple uppdateringar längre än konkurrenterna, men deras telefoner blir så sega och laggiga att man i praktiken ändå behöver byta ut dem långt innan Apple slutar att stödja modellerna. Stämmer detta? Kan detta hända även Samsung (har åtminstone inte hänt med min nuvarande)?

Så telefonen behöver inte ha de allra häftigaste funktionerna, men ska kunna användas en längre tid.

Vilken telefon bör jag välja om jag ska köpa inom någon månad?

Du kan köpa en Pixel 6a för 2990:- fram tills den 15 april vilket är ett bra pris. Den kommer få säkerhetsuppdateringar i minst 4 år till (den får minst 5 år från att den släpptes i USA).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasharii:

Som en uppföljare till denna tråd och andra efterforskningar så har jag kommit fram till att jag bör köpa en ny telefon inom de kommande månaderna. Min nuvarande telefon är Samsung Galaxy S8, inhandlad 2018.

Vilken telefon bör jag köpa? Tycker att Samsung funkar bra, och jag har förstått att det är smidigast att byta ut sin telefon inom samma märke, men det kan ju finnas skäl som motiverar att byta märke, och det är jag öppen för.

Mycket av marknadsföringen runt telefonerna (Samsung, Apple, osv), är uppenbart inte riktad till mig. Jag har inte min telefon som en statussymbol, och är inte speciellt upphetsad över alla senaste features. Använder telefonen till att ringa, lyssna på musik (Spotify), lyssna på podcasts (med VLC Player), surfa (detta mest då jag inte är hemma, hemma använder jag min dator till det), kolla mailen, kolla bankkonton och även betala där, Messenger, WhatsApp, ibland även Instagram (lägger själv aldrig upp nåt där, men följer personer jag känner). Det händer även att jag tar bilder och kollar Youtube-klipp. Med andra ord är jag ingen tung användare direkt.

Jag vill att telefonen ska få uppdateringar, framförallt säkerhetsuppdateringar, och därmed vara hyfsat aktuell och säker att använda, så länge det är rimligt möjligt. Jag vill kunna räkna med att den nya telefonen ska hålla ett antal år, siktar inte att direkt byta till nästa modell så fort den släpps.

Enligt vad jag har läst så släpper Apple uppdateringar längre än konkurrenterna, men deras telefoner blir så sega och laggiga att man i praktiken ändå behöver byta ut dem långt innan Apple slutar att stödja modellerna. Stämmer detta? Kan detta hända även Samsung (har åtminstone inte hänt med min nuvarande)?

Så telefonen behöver inte ha de allra häftigaste funktionerna, men ska kunna användas en längre tid.

Vilken telefon bör jag välja om jag ska köpa inom någon månad?

Samsung a53 är nog den som passar dig bäst från samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattis21:

Samsung a53 är nog den som passar dig bäst från samsung.

Då kan man lika gärna köpa A54 för att få 1 år längre uppdateringar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Flash Sale på Comviq om du är intresserad på Samsung Galaxy S23.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan köpa en Pixel 6a för 2990:- fram tills den 15 april vilket är ett bra pris. Den kommer få säkerhetsuppdateringar i minst 4 år till (den får minst 5 år från att den släpptes i USA).

Fy fan, köpte Pixel 6a för 6 dagar sedan för 3990kr på elgiganten...

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Fy fan, köpte Pixel 6a för 6 dagar sedan för 3990kr på elgiganten...

Du kan ju testa att kontakta Elgiganten o se vad de säger

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan ju testa att kontakta Elgiganten o se vad de säger

Japp, håller på att prata med deras kundtjänst nu. Får se vad dom säger.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Japp, håller på att prata med deras kundtjänst nu. Får se vad dom säger.

Hur gick det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur gick det?

Inte bra, man kan endast få tillbaka mellanskillnaden om mobilen är oöppnad. Man måste alltså komma in till butiken med telefonen och visa att den är oöppnad vilket den såklart inte är, så får bara leva med detta tyvärr.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasharii:

Enligt vad jag har läst så släpper Apple uppdateringar längre än konkurrenterna, men deras telefoner blir så sega och laggiga att man i praktiken ändå behöver byta ut dem långt innan Apple slutar att stödja modellerna. Stämmer detta?

Jag skulle vilja påstå att detta absolut inte stämmer.
Min fru nyttjade en iphone 8 från release(2017) till releasen av iphone 14(2022), dvs. 5år utan att man uppfattade någon skillnad i användandet. Visst märker man att en 5år modernare telefon är snabbare, med det beror inte på att den äldre blivit seg utan att den nya har snabbare hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Inte bra, man kan endast få tillbaka mellanskillnaden om mobilen är oöppnad. Man måste alltså komma in till butiken med telefonen och visa att den är oöppnad vilket den såklart inte är, så får bara leva med detta tyvärr.

Hur köpte du telefonen? I butik eller på nätet?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hur köpte du telefonen? I butik eller på nätet?

I butik.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Ah, synd. Hade du köpt den på nätet hade du haft lite mer rättigheter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Inte bra, man kan endast få tillbaka mellanskillnaden om mobilen är oöppnad. Man måste alltså komma in till butiken med telefonen och visa att den är oöppnad vilket den såklart inte är, så får bara leva med detta tyvärr.

Testa en gång till och kolla. Beror lite vem man frågar ibland. Har gjort så med Telia bredband och Black Fredag erbjudande. t.ex. ringt flera gånger och sedan går någon med på det. nu har de telefonen för 2990:- på Elgiganten också så borde ju gå lättare att diskutera.
Ska åka och handla en på Elg nu tänkte jag.

TS: Köp en Pixel om du vill ha rent. Samsung om du vill ha bloat men som är bättre på vissa delar. t.ex Kalender, m.m.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Jag skulle vilja påstå att detta absolut inte stämmer.
Min fru nyttjade en iphone 8 från release(2017) till releasen av iphone 14(2022), dvs. 5år utan att man uppfattade någon skillnad i användandet. Visst märker man att en 5år modernare telefon är snabbare, med det beror inte på att den äldre blivit seg utan att den nya har snabbare hårdvara.

De åkte dit för att ha gjort detta för några år sedan men de har slutat med det. Enligt dem var det för att spara på batteriet när telefonen började bli gammal.

Apple har dessutom väldigt snabba processorer. Android ligger ofta 2-3 år efter i prestanda.

Med det sagt finns det Android mobiler som är betydligt billigare så man kan köpa ny oftare om man ser det så.

Personligen har jag gått över till Apple men hade Android i ca 10 år så ser för och nackdelar med båda. Min fru vägrar byta från Android.

En stor nackdel med Apple är att man blir inlåst i deras system. Med Android kan man lättare byta mellan de alla olika märkena så man har betydligt mer valmöjligheter.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

TS: Köp en Pixel om du vill ha rent. Samsung om du vill ha bloat men som är bättre på vissa delar. t.ex Kalender, m.m.

Är det någon skillnad på hur länge modellerna stöds/får uppdateringar från respektive tillverkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasharii:

Är det någon skillnad på hur länge modellerna stöds/får uppdateringar från respektive tillverkare?

Ja, det är skillnad på varje tillverkare och även vilka modeller från samma tillverkare. Man får helt enkelt läsa på om just den modellen man vill ha. t.ex kan en tillverkare lova 2 uppdateringar av OS (andriodversion) men kanske 5 år av säkerhetsuppdateringar.
Pixel och de flesta populära samsung-telefon har lovat uppdateringar länge, men fler tillverkare kan också ha samma villkor eller sämre/bättre.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Inte bra, man kan endast få tillbaka mellanskillnaden om mobilen är oöppnad. Man måste alltså komma in till butiken med telefonen och visa att den är oöppnad vilket den såklart inte är, så får bara leva med detta tyvärr.

Elgiganten har väl prova-på-garanti/ öppet köp i 30 dagar? Gäller även om man använt produkten. Är bara att lämna tillbaks och köpa i den billigare butiken om de inte vill sänka priset

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Inte bra, man kan endast få tillbaka mellanskillnaden om mobilen är oöppnad. Man måste alltså komma in till butiken med telefonen och visa att den är oöppnad vilket den såklart inte är, så får bara leva med detta tyvärr.

Köp en ny för 2999kr. Lämna tillbaka den med gamla kvittot och få 3999kr tillbaka. Kanske funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Elgiganten har väl prova-på-garanti/ öppet köp i 30 dagar? Gäller även om man använt produkten. Är bara att lämna tillbaks och köpa i den billigare butiken om de inte vill sänka priset

Nej! Inte på mobiler! Det är ett av deras undantag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Köp en ny för 2999kr. Lämna tillbaka den med gamla kvittot och få 3999kr tillbaka. Kanske funkar?

Juridiskt normalt inga problem. Smart lösning om mobiler inte vore ett undantag.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Fy fan, köpte Pixel 6a för 6 dagar sedan för 3990kr på elgiganten...

Öppet köp är 30dagar?

https://www.elgiganten.se/kundtjanst/oppet-kop-elgiganten

returnera den och beställ den istället?
Edit, aha såg att det inte gällde phonehouse....

Permalänk
Medlem
Skrivet av D34D_L33T:

Öppet köp är 30dagar?

https://www.elgiganten.se/kundtjanst/oppet-kop-elgiganten

returnera den och beställ den istället?
Edit, aha såg att det inte gällde phonehouse....

Har inte köpt på Phonehouse, men Elgiganten har inte öppet köp på mobiltelefoner när man öppnat förpackningen, så går inte att returnera.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Börjar nu faktiskt luta åt att köpa iPhone. Det skulle isf bli en omställning från Android, men som jag tror kan vara värt det på sikt. Anledningarna är att iOS är säkrare än Android, fokus är att det "bara ska funka", det som beskrivs som Androids fördelar är aldrig något jag använt mig av i nämnvärd utsträckning, och Apple stödjer sina telefoner med uppdateringar längre än någon av konkurrenterna.

Så bara för att dubbelkolla, finns det några skäl att inte välja iPhone?

Permalänk
Skrivet av Hasharii:

Börjar nu faktiskt luta åt att köpa iPhone. Det skulle isf bli en omställning från Android, men som jag tror kan vara värt det på sikt. Anledningarna är att iOS är säkrare än Android, fokus är att det "bara ska funka", det som beskrivs som Androids fördelar är aldrig något jag använt mig av i nämnvärd utsträckning, och Apple stödjer sina telefoner med uppdateringar längre än någon av konkurrenterna.

Så bara för att dubbelkolla, finns det några skäl att inte välja iPhone?

Priset. Och om man principiellt är mot Apples antikonsument beteenden. Annars är det väl bara att köra 😊👍

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasharii:

Börjar nu faktiskt luta åt att köpa iPhone. Det skulle isf bli en omställning från Android, men som jag tror kan vara värt det på sikt. Anledningarna är att iOS är säkrare än Android, fokus är att det "bara ska funka", det som beskrivs som Androids fördelar är aldrig något jag använt mig av i nämnvärd utsträckning, och Apple stödjer sina telefoner med uppdateringar längre än någon av konkurrenterna.

Så bara för att dubbelkolla, finns det några skäl att inte välja iPhone?

Priset. I Android uppdateras mycket via Play Store, och inte via systemuppdatering, något som krävs på iOS sidan. För mig är också notifikationssystemet mils bättre på Android. På vilket sätt skulle iOS vara säkrare än Android?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Priset. I Android uppdateras mycket via Play Store, och inte via systemuppdatering, något som krävs på iOS sidan. För mig är också notifikationssystemet mils bättre på Android. På vilket sätt skulle iOS vara säkrare än Android?

Det är väl knappast någon hemlighet?
https://nordvpn.com/blog/ios-vs-android-security/

Håller med om att notifikationer är otroligt my ket bättre på Android än iOS.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Håller personligen inte med om det där.

Skrivet av TobiasStockholm:

Håller med om att notifikationer är otroligt my ket bättre på Android än iOS.

Är den stora anledningen till varför jag inte ens funderar på en iPhone.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Håller personligen inte med om det där.

Är den stora anledningen till varför jag inte ens funderar på en iPhone.

Statistiken/faktan talar emot din personliga åsikt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌