Nylonbricka M.2, viktig?

Permalänk

Nylonbricka M.2, viktig?

Skulle montera en M.2 SSD i min lillebrors dator (som de köpt beg) och insåg att det inte fanns några skruv eller "upphöjningar" då det inte fick med lådan till moderkortet.

Hittade dessa som ser ut att vara rätt för en okej peng.

Men det följer inte med några packningar som i Inet's produkt.

Är den viktig? Moderkort brukar ju monteras utan någon bricka så tänker det borde fungera likadant på en M.2 disk? 149:- är lite saftigt när jag bara behöver 1 skruv kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Skruven ska vara "jord" så brickan behövs inte.

edit:Har ett ganska dyrt moderkort och det medföljer inte en enda bricka till 4 nvme slots.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Skulle montera en M.2 SSD i min lillebrors dator (som de köpt beg) och insåg att det inte fanns några skruv eller "upphöjningar" då det inte fick med lådan till moderkortet.

Hittade dessa som ser ut att vara rätt för en okej peng.

Men det följer inte med några packningar som i Inet's produkt.

Är den viktig? Moderkort brukar ju monteras utan någon bricka så tänker det borde fungera likadant på en M.2 disk? 149:- är lite saftigt när jag bara behöver 1 skruv kan jag tycka.

Nej, nylonbrickan i sig känns inte särskilt viktig. Vet inte om jag sett någon sådan variant följa med ett moderkort, t.ex.

Däremot är det ju bra om höjden är rätt rent allmänt (inom rimliga gränser), men det får man väl räkna med att de sett till...

Visa signatur

AMD Ryzen9 5900X || Gigabyte X570 Ultra || RTX 3090 FE || Gskill Trident Z 3600 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Permalänk

Tack för svar båda två. Köper den jag länkade då. Det är ett Asus moderkort han har och det följde med två olika höjder på distanserna så det borde bli bra!