Proshop vägrar sälja produkt genom klarna?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat @DunderFarre, fint med en update och att ge Proshop en ärlig chans att förklara här vad som har hänt, till dess är Proshop på min shit-list och inget företag jag kommer att handla mer från.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att du fick rensa, som förhoppningsvis leder till vågor internt hos Proshop.

Permalänk
Medlem

Tackar för den här tråden.
Proshop ser ut just nu som en av kandidaterna till årets SÄMSTA återförsäljare 2023 vid omröstningen....
Definitivt aldrig mer kommer jag att titta på deras erbjudande, inga fler beställningar från mig = svartlistat.

Undrar bara vad menas med PRO i deras företagsnamn ? Knappast har att göra med proffsigt bemötande.

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort för 13k hos Proshop för 3 dagar sen och valde Klarna faktura som jag alltid gör. Verkar som om köpet inte gick igenom. Fick bekräftelse via Klarna men sen idag när jag kollar så finns det inga spår av beställningen. Har mailat proshop men jag antar att de inte vill sälja på faktura för så höga belopp. De borde i så fall inte ha med det alternativet...

Permalänk

Orkar inte läsa igenom tråden från början men varför TS flaggad från början? Av vilken orsak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Orkar inte läsa igenom tråden från början men varför TS flaggad från början? Av vilken orsak?

Proshop säger sig vilja undvika att bli blåsta eftersom kund kan vända sig till Klarna och hävda att de inte fått produkten eller att den varit trasig. Därför flaggas "större" Klarna-beställningar utifrån okända parametrar.

Det vi vet om OPs ärende är att han hade ett gammalt oanvänt konto från 2017 som la en stororder (13k) på ett grafikkort från en hotmail och med en leverans och fakturaadress som inte matchade p.g.a. flytt. OP menar att det är diskriminering då han har "ett väldigt osvenskt tilltalsnamn". En del användare har råkat ut för samma sak medans andra inte haft något problem men vi har ingen bakgrundsfakta såsom tidigare orderhistorik.

Efter ett tag så la han en ny order och betalade med Klarnakort. Då gick den igenom. Både Klarna och Proshop har upprättat interna ärenden för att se över fallet. Den senare då OP klargjorde att han trodde det handlade om diskriminering. Proshop skulle återkomma till OP om resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Proshop säger sig vilja undvika att bli blåsta eftersom kund kan vända sig till Klarna och hävda att de inte fått produkten eller att den varit trasig. Därför flaggas "större" Klarna-beställningar utifrån okända parametrar.

Det vi vet om OPs ärende är att han hade ett gammalt oanvänt konto från 2017 som la en stororder (13k) på ett grafikkort från en hotmail och med en leverans och fakturaadress som inte matchade p.g.a. flytt. OP menar att det är diskriminering då han har "ett väldigt osvenskt tilltalsnamn". En del användare har råkat ut för samma sak medans andra inte haft något problem men vi har ingen bakgrundsfakta såsom tidigare orderhistorik.

Efter ett tag så la han en ny order och betalade med Klarnakort. Då gick den igenom. Både Klarna och Proshop har upprättat interna ärenden för att se över fallet. Den senare då OP klargjorde att han trodde det handlade om diskriminering. Proshop skulle återkomma till OP om resultatet.

Haha... det låter likt mitt scenario (13k, hotmail). Tror dock inte att det har med mitt namn att göra. Däremot var det längesen jag beställde från Proshop och nu blev jag tvungen att ändra mitt postnummer för att den hade ändrats av posten. Tänkte köpa ihop delar från olika ställen för att bygga en ny rigg. Blir att jag beställer från andra istället.