Proshop vägrar sälja produkt genom klarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Fast på beställningsbekräftelsen du lagt upp står det "000097 Financing - dela upp", är det inte avbetalning?

Köpet jag har gjort är med klarna månadsfaktura det vill säga en enda betalning i slutet av nästa månad. Vet inte varför det står så på beställningsbekräftelsen ifall det registreras med samma benämning men jag valde inte att dela upp köpet när jag gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

På bolaget jag jobbar på har vi ca 65% returer från kunder som använder Klarna Pay Later, jämfört med ca 30% (branchstandard) på övriga betalsätt. Finns tusen anledningar att man inte vill sälja vissa produkter genom Klarna. Jag antar att de också haft problem med mindre seriösa köpare, och grafikkortsmarknaden är ju inte den mest renhåriga.

Och med risk att vara överdrivet förnumstig: om du inte har möjlighet att lägga ut 13000 kr på ett grafikkort i ett bräde så kanske du inte ska köpa ett grafikkort för 13000?

Här får du nog tänka om.

Om det nu skulle vara så, så får dem ta bort klarna som betalningsalternativ eller skriva in det någonstans svart på vitt vad de har för villkor på Klarna köp.

Jag har möjlighet att köpa grafikkortet för 13k direkt, men hade helst inte velat göra det när jag lika gärna kan dela upp det. sen om jag delar upp det istället för att köpa direkt är oklar just nu då jag kanske föredrar att köpa produkten utan extra kostnader.

Sen är det sant att det inte har "ingen" påvärkan på kreditvärdet om man kan lägga 10k+ utan problem. Menar att den påvärkan på kreditvärdet inte har någon betydelse i just detta sammanhang.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt också råkat ut för detta en gång när jag skulle köpa en ögonlaseroperation för 19000. Klarna gick inte igenom som betalningsalternativ och företaget som sålde tjänsten kunde inte göra något. Och det har inget med kreditstatusen att göra. Så jag har fortfarande glasögon 10 år senare. Jag fick aldrig någon förklaring till varför det blev så här men löste det senare genom att skaffa ett kreditkort med 12 mån räntefritt genom facket så jag inte behöver bry mig om att företaget inte kan erbjuda delbetalning om jag vill köpa nåt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

På bolaget jag jobbar på har vi ca 65% returer från kunder som använder Klarna Pay Later, jämfört med ca 30% (branchstandard)

65% låter galet högt, 30% låter även det ganska högt!
Vilken branch handlar det om?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av izzie:

På bolaget jag jobbar på har vi ca 65% returer från kunder som använder Klarna Pay Later, jämfört med ca 30% (branchstandard) på övriga betalsätt. Finns tusen anledningar att man inte vill sälja vissa produkter genom Klarna. Jag antar att de också haft problem med mindre seriösa köpare, och grafikkortsmarknaden är ju inte den mest renhåriga.

Och med risk att vara överdrivet förnumstig: om du inte har möjlighet att lägga ut 13000 kr på ett grafikkort i ett bräde så kanske du inte ska köpa ett grafikkort för 13000?

Här får du nog tänka om.

Kan ju vara att de som redan vet med sig att de eventuellt kommer göra en retur väljer klarna och pay later?
Typ som när man köper kläder i två olika storlekar, och minst en ska returneras oavsett vad

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av DunderFarre:

Om det nu skulle vara så, så får dem ta bort klarna som betalningsalternativ eller skriva in det någonstans svart på vitt vad de har för villkor på Klarna köp.

Jag har möjlighet att köpa grafikkortet för 13k direkt, men hade helst inte velat göra det när jag lika gärna kan dela upp det. sen om jag delar upp det istället för att köpa direkt är oklar just nu då jag kanske föredrar att köpa produkten utan extra kostnader.

Sen är det sant att det inte har "ingen" påvärkan på kreditvärdet om man kan lägga 10k+ utan problem. Menar att den påvärkan på kreditvärdet inte har någon betydelse i just detta sammanhang.

Jag kan rekommendera klarnas kort, virtuellt och i mobilen
Räknas som vanligt kortköp när man handlar, men du får samma möjligheter att dela upp, pay later etc som med faktura

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Det var inga problem för mig att beställa tidigare under månaden för en högre summa. Valde Klarna 30 dagars faktura

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag har faktiskt också råkat ut för detta en gång när jag skulle köpa en ögonlaseroperation för 19000. Klarna gick inte igenom som betalningsalternativ och företaget som sålde tjänsten kunde inte göra något. Och det har inget med kreditstatusen att göra. Så jag har fortfarande glasögon 10 år senare. Jag fick aldrig någon förklaring till varför det blev så här men löste det senare genom att skaffa ett kreditkort med 12 mån räntefritt genom facket så jag inte behöver bry mig om att företaget inte kan erbjuda delbetalning om jag vill köpa nåt.

Jag har redigerat inlägget med mer information som saknats för att göra det tydligare att det inte är problem hos klarna. de har godkänt köpet och väntar på proshop. Proshop kommer dock inte godkänna köpet för de ej vill sälja produkten med klarna som betalningsmetod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Nu sitter jag på jobbar utan mobil, men det finns en summa i appen som visar hur mycket du kan handla för. När du sedan gör ett köp minskar detta belopp tills dess att du betalat in beloppet igen. Ju snabbare du betalar dina köp ju större kreditvärdighet får du. Jag använder Klarna till i stort sett alla hushållsköp och till mina egna privata köp och jag har et belopp på ungefär 37K som jag kan handla för. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Okej, finns inget sådant alternativ eller inställning i min Klarna app, där man kan se hur mycket man kan handla för.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Okej, finns inget sådant alternativ eller inställning i min Klarna app, där man kan se hur mycket man kan handla för.

"Köpkraft" längst upp till vänster när du kommer in i appen. Är den inte där så finns den nån annanstans i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

"Köpkraft" längst upp till vänster när du kommer in i appen. Är den inte där så finns den nån annanstans i appen.

Nej tyvärr, det alternativet finns inte, men det kanske skiljer mellan android och iPhone.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Avboka och gå vidare. Jag skulle ändå inte vilja ha något från ett företag som håller varan gisslan och skickar ut sådana mail.

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Nej tyvärr, det alternativet finns inte, men det kanske skiljer mellan android och iPhone.

Tror inte det skiljer mellan Android och iPhone, det syns för mig på Android iaf. Man kan däremot aktivera att dölja det helt i appen under inställningar, du har inte råkat inaktivera det där?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Då har jag idag ringt in och fått svar från proshop. Nu har de äntligen bara gett ett rakt svar. De menar att om de säljer produkten genom klarna så är dem oroliga över att jag ska ta emot produkten sedan kontakta klarna och säga att jag inte fått produkten fastän jag har fått den. Så att Klarna i sin tur tar bort fakturan och jag behåller produkten utan att behöva betala. De säger att folk försöker göra detta hela tiden.

De säger att folk med nya konton brukar göra detta och även om mitt konto är från 2017 så har jag aldrig köpt gjort något köp hos de så mitt konto behandlas som ett nytt konto eftersom jag aldrig köpt nått från de och därför menar de att jag inte ses som en pålitlig individ. Jag nämnde att jag skulle se om detta stämde med andra kunder de haft för att se om någon annan haft samma problem varpå de svarade att det kan hända att de godtar dyrare köp från nya konton ändå och att jag nog kommer hitta andra som inte blivit stoppade fastän deras konton har blivit flaggade som nya av systemet. Så folk väljs ut lite slumpmässigt om de är pålitliga eller inte när det kommer till klarna köp.

Då är det ju riktigt härligt att veta att deras anställda gör individuella bedömningar vid sån här tillfällen om de ska sälja produkt till kund eller inte. Jag vet inte om det tillfällighet eller ej att jag samtidigt ska ha ett väldigt osvenskt tilltalsnamn och fått den trevliga turen att deras anställda har gjort den individuella bedömningen att just jag inte ska få göra köpet.

Då är allt löst då, tack alla för erat engagemang i denna tråd men allt löste sig tillslut och kom ner till en så enkel sak som att det sitter en eller fler individer bakom en skärm på proshop och bestämmer vem som ska få beställa en produkt och vem som inte ska få göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Så att Klarna i sin tur tar bort fakturan och jag behåller produkten utan att behöva betala. De säger att folk försöker göra detta hela tiden.

Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Trist situation, ett fåtal individer förstör ju läget för oss andra.
Dock verkar det väldigt märkligkt att Klarna på eget bevåg har något veto i att stryka fakturor baserat på ett påstående från kund.

Själv handlar jag ofta via Klarna, framförallt när det gäller dyrare produkter. Detta just för att vara skyddad mot att ligga ute med pengar om sakerna försvinner eller skadas i transport.

Permalänk
Medlem

Ett av de roligare sakerna under samtalet va när jag berättade att jag skulle lägga upp deras påstående på ett forum för tech intresserade för att kolla om påståendet stämmer och ifall deras tidigare kunder som vart i samma position haft samma problem. Personen i telefonen svarade med att jag kommer ses som en ännu mer opålitlig kund om jag gör detta. Tappa bort mig en stund och trodde jag hade hamnat i samtal med en privatsäljare på blocket 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Trist situation, ett fåtal individer förstör ju läget för oss andra.
Dock verkar det väldigt märkligkt att Klarna på eget bevåg har något veto i att stryka fakturor baserat på ett påstående från kund.

Själv handlar jag ofta via Klarna, framförallt när det gäller dyrare produkter. Detta just för att vara skyddad mot att ligga ute med pengar om sakerna försvinner eller skadas i transport.

Aa samma här, allt detta med proshop blev bara en enda komedi, men det deras produkter och företaget bestämmer under vilka omständigheter de säljer sina egna produkter så det bara gilla läget från min sida. Kommer finnas fler möjligheter att köpa kort i framtiden och jag är glad att jag kunde få vara med om något så bissart som sätter lite färg i den annars ospännande vardagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Då har jag idag ringt in och fått svar från proshop. Nu har de äntligen bara gett ett rakt svar. De menar att om de säljer produkten genom klarna så är dem oroliga över att jag ska ta emot produkten sedan kontakta klarna och säga att jag inte fått produkten fastän jag har fått den. Så att Klarna i sin tur tar bort fakturan och jag behåller produkten utan att behöva betala. De säger att folk försöker göra detta hela tiden.

De säger att folk med nya konton brukar göra detta och även om mitt konto är från 2017 så har jag aldrig köpt gjort något köp hos de så mitt konto behandlas som ett nytt konto eftersom jag aldrig köpt nått från de och därför menar de att jag inte ses som en pålitlig individ. Jag nämnde att jag skulle se om detta stämde med andra kunder de haft för att se om någon annan haft samma problem varpå de svarade att det kan hända att de godtar dyrare köp från nya konton ändå och att jag nog kommer hitta andra som inte blivit stoppade fastän deras konton har blivit flaggade som nya av systemet. Så folk väljs ut lite slumpmässigt om de är pålitliga eller inte när det kommer till klarna köp.

Då är det ju riktigt härligt att veta att deras anställda gör individuella bedömningar vid sån här tillfällen om de ska sälja produkt till kund eller inte. Jag vet inte om det tillfällighet eller ej att jag samtidigt ska ha ett väldigt osvenskt tilltalsnamn och fått den trevliga turen att deras anställda har gjort den individuella bedömningen att just jag inte ska få göra köpet.

Då är allt löst då, tack alla för erat engagemang i denna tråd men allt löste sig tillslut och kom ner till en så enkel sak som att det sitter en eller fler individer bakom en skärm på proshop och bestämmer vem som ska få beställa en produkt och vem som inte ska få göra det.

Då är ju iaf bakgrunden klarlagd, och den är väl rimlig på sitt sätt (även i linje med mina gissningar om vad de vill undvika).

Dock låter det ju som att själva processen kring hur detta hanteras är helt trasig. Låt ingen handla för större belopp genom Klarna som första köp, t.ex., så är det iaf begripligt vad som pågår och rimligen minst lika effektivt(?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Då är ju iaf bakgrunden klarlagd, och den är väl rimlig på sitt sätt (även i linje med mina gissningar om vad de vill undvika).

Dock låter det ju som att själva processen kring hur detta hanteras är helt trasig. Låt ingen handla för större belopp genom Klarna som första köp, t.ex., så är det iaf begripligt vad som pågår och rimligen minst lika effektivt(?).

Det är ju något Proshop då rimligen TYDLIGT bör förmedla: att nya kunder INTE får handla över ett visst belopp via Klarna.

Att helt godtyckligt välja ut någon/några som anses som opålitliga helt utan grund där andra i samma sits anses som pålitliga är helt förkastligt. Jag är inte helt säker på att man har laglig grund för det ens och mycket väl kan strida mot diskrimineringslagar.

Att dessutom "hota" med att man kommer anses som än mer "opålitlig" för att man kommer offentliggöra deras skäl påvisar än mer hur "ruttet" man som företag väljer att agera och att man själv anser att man inte "gör rätt".

Till @DunderFarre hoppas du förmedlat detta till Klarna så det är medvetna om hur Prohop hanterar kunder som vill använda Klarna.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det är ju något Proshop då rimligen TYDLIGT bör förmedla: att nya kunder INTE får handla över ett visst belopp via Klarna.

Att helt godtyckligt välja ut någon/några som anses som opålitliga helt utan grund där andra i samma sits anses som pålitliga är helt förkastligt. Jag är inte helt säker på att man har laglig grund för det ens och mycket väl kan strida mot diskrimineringslagar.

Ja, precis. Det är det jag menade med att processen verkar vara helt trasig.

Skrivet av Necrophor:

Att dessutom "hota" med att man kommer anses som än mer "opålitlig" för att man kommer offentliggöra deras skäl påvisar än mer hur "ruttet" man som företag väljer att agera och att man själv anser att man inte "gör rätt".

Ja, det där är ju ett helt bisarrt svar.

Skrivet av Necrophor:

Till @DunderFarre hoppas du förmedlat detta till Klarna så det är medvetna om hur Prohop hanterar kunder som vill använda Klarna.

Jag misstänker ju dock att Klarna ändå är en del av det övergripande problemet, så i bästa fall kanske de också kan lära något av det hela.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja hela historien låter sinnessjuk.
Inte får det mig att vilja handla från dom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag misstänker ju dock att Klarna ändå är en del av det övergripande problemet, så i bästa fall kanske de också kan lära något av det hela.

Deras avtal med Proshop kan mycket väl vara det, men ingen tvingar Proshop att använda/nyttja sig av Klarna. Anser de att problematiken är större än vinsten med att använda Klarna kan de simpelt sluta erbjuda Klarna som betalsätt.

Och just att välja ut individer godtyckligt tror jag inte är något Klarna skulle se på med blida ögon då det faktiskt "slår" mot deras verksamhet också i detta fall, dvs deras namn "dras med" om de skulle "godkänna" sådan kundhantering.

Det skulle inte alls förvåna mig om detta även strider mot avtalet mellan Klarna och Proshop och därför görs i "liten skala" och inte står tydligt hos Proshop att nya kunder inte får använda sig av Klarna.

Ovan är givetvis endast spekulationer, men det vore inte första gången ett företag försöker "slingra sig ur" eller "kringgå" diverse saker för att slippa så mycket kundansvar eller betalsätt som ger kunden mest skydd. Reagerar även på att de föreslår BANKÖVERFÖRING dessutom som betalmetod, det tycker jag påvisar än mer hur mycket man försöker försvaga det ovan nämnda.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Ett av de roligare sakerna under samtalet va när jag berättade att jag skulle lägga upp deras påstående på ett forum för tech intresserade för att kolla om påståendet stämmer och ifall deras tidigare kunder som vart i samma position haft samma problem. Personen i telefonen svarade med att jag kommer ses som en ännu mer opålitlig kund om jag gör detta. Tappa bort mig en stund och trodde jag hade hamnat i samtal med en privatsäljare på blocket 😂

Proshop är här med "shitlistade" på vårat förtag (jag som sköter IT-inköp) och även av mig privat.
Det handlar inte om några jättesummor de går miste om men vi har faktiskt handlat en hel del där tidigare.

Jag kan tänka mig att omvärdera om/när Proshop slutar behandla sina kunder som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Då har jag idag ringt in och fått svar från proshop. Nu har de äntligen bara gett ett rakt svar. De menar att om de säljer produkten genom klarna så är dem oroliga över att jag ska ta emot produkten sedan kontakta klarna och säga att jag inte fått produkten fastän jag har fått den. Så att Klarna i sin tur tar bort fakturan och jag behåller produkten utan att behöva betala. De säger att folk försöker göra detta hela tiden.

De säger att folk med nya konton brukar göra detta ...

Intressant tillvägagångssätt. Jag trodde i min enfald att det blir registerat varje gång att man hämtat ut varan, eller läggs de brevlådor (ja, om det nu finns så stora) som vanliga brev?

Beställer jag med bud eller till uthämningsställe eller instabox så registeras det ju att jag tagit emot eller hämtat ut varan.
Men Klarna och säljaren har kanske inte möjlighet att kontrollera att någon hämtat ut varan? Konstigt i så fall kan jag tycka, att de behöver lita på vad kunden säger.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Avstängd

Haha det där är det sjukaste jag läst på länge.

Synd att det är danskt, låter ju som något man hade kunnat dra med något Diskrimineringsombud. Kanske går ändå?

Jag handlar sällan av Proshop, men nu kommer jag nog sluta helt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Intressant tillvägagångssätt. Jag trodde i min enfald att det blir registerat varje gång att man hämtat ut varan, eller läggs de brevlådor (ja, om det nu finns så stora) som vanliga brev?

Beställer jag med bud eller till uthämningsställe eller instabox så registeras det ju att jag tagit emot eller hämtat ut varan.
Men Klarna och säljaren har kanske inte möjlighet att kontrollera att någon hämtat ut varan? Konstigt i så fall kan jag tycka, att de behöver lita på vad kunden säger.

Stämmer, men vad tror du händer om du hävdar att paketet var tomt? Vem skall Klarna hålla ansvarig? Firman du beställt från, budfirma, fraktombudet eller dig?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Stämmer, men vad tror du händer om du hävdar att paketet var tomt? Vem skall Klarna hålla ansvarig? Firman du beställt från, budfirma, fraktombudet eller dig?

Det är ju då det blir detektivarbete, dvs att de kollar vad varan vägt på de diverse stopp där den blivit registrerad under resans gång tillsammans med speditionsföretaget, t ex Postnord. Nyligen åkte ju ett par mobiltjuvar som jobbade på Postnord fast då de länsat flera paket på just mobiltelefoner, genom att deras egna säkerhetsavdelning skickade spårbara telefoner.

Klarna gör efter detta ett utfall där de antingen dömer till kunden eller butikens fördel.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Tack för att du bekräftade min känsla av att aldrig vilja handla av Proshop för att de är ett skitföretag.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Stämmer, men vad tror du händer om du hävdar att paketet var tomt? Vem skall Klarna hålla ansvarig? Firman du beställt från, budfirma, fraktombudet eller dig?

Detta gäller ju dock oavsett betalmedel, enda skillnaden är att proshop ska driva det med klarna istället för mot ts.
Klarna tillåter dock endast "säkra" leveranser vad jag vet, alltså med krav på identifiering vid utlämning, och de är så hårda att de inte godkänner instabox och liknande till den kategorin

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Nu räcker det inte med att vara kreditduglig och utan prickar och grejer. Nu skall det sitta danskar och bestämma vad vi får handla eller inte.

Vilket jävla skojarföretag. Bara att svartlista helt och hållet.

PS: Hade varit intressant om TS drog en GDPR på de, så de blev tvungna att ge i från sig den information de har om dig.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz