Permalänk
Medlem

FlaggClockers

Ni som har flaggstång, hur seriösa är ni med användandet? Bara en onödig pinne på gården med i bästa fall en trasig vimpel med knutar på eller traditionsenlig flaggning enligt konstens alla regler året om?

Själv är jag inte nitisk, men tycker det är en trevlig tradition att hissa fanan. När det inte flaggas hänger en (hel) bandvimpel där. En flaggstång ska aldrig vara naken!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Flaggar med svenska flaggan på flaggdagar på sommarhalvåret, orkar inte riktigt pulsa ut i snön på vintern. Däremellan med olika flaggor som jag samlar på, nu senast köpte jag in landskapsflaggan.

Idag är det första maj och då särskild flagga:

Permalänk
Medlem

Har en flaggstång vid sommarstugan. Tycker att det är mysigt att hissa vimpeln när jag är på plats, men någon riktig flagga hissar jag aldrig. Skälen är två; a) jag har ingen och b) om jag hade haft en skulle jag glömma att ta ner den. Vimpeln är fantastisk eftersom den kan hissas och sedan glömmas bort (försöker dock se till att den är hel och ren, lite respekt för flaggan vill jag ha).

Bild: En mycket trött vimpel i första maj-regnet.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vi får inte ha flaggstång på våra tomter, så jag får nöja mig med en fasadflagga. När det sen är matchdag hänger det en MFF flagga istället.

Permalänk
Medlem

Jag har en korsvimpel som hänger mest för jämnan, och sen flaggar jag på de högtidsdagar jag bryr mig mer om.

Däremot en fråga till panelen: Finns det någon vimpel som håller bättre för det Göteborgska klimatet? Jag bytte vimpel förra hösten, men nu är den nya lika blek som den jag plockade ner då. Eller är det att köpa ny vimpel varje år som gäller?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mangee75:

<Uppladdad bildlänk>
Vi får inte ha flaggstång på våra tomter, så jag får nöja mig med en fasadflagga. När det sen är matchdag hänger det en MFF flagga istället.

Man blir tårögd, skåneland i mitt hjärta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?