Spel i musikvideo

Permalänk
Medlem

Spel i musikvideo

I videon "Where's the love" av Black eyed peas, så förekommer ett 2-3 sek långt klipp med några ungar framför tvn, på tvn ser man ur första pers. perspektiv någon som kutar med en bensindunk mot en lada.
grafiken ser rätt ny ut men eftersom jag inte är flitig konsolspelare så kan jag inte klura ut vilket spel det rör sig om...

men att leka med bensin är väl inget fel ?

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem

Kan det vara postal 2 kanske? Där kan man i alla fall springa runt med bensindunkar

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

hmm... jao, men isåfall undrar jag var barnen gör framför tvn med postal2 :S

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk

det e postal 2

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

http://www.gopostal.com/postal2/

jo, det var det... när kom det egentligen?

men det är ju konstigt att de har med det i en låt som handlar om att hålla sams, och speciellt när det sitter barn o glor på tv när nån "pyromaniserar".

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem

Egentligen borde ingen under 18 år få spela Postal 2 med tanke på dess våld, men framförallt småbarn. Se bara hur tonåringar blir av att spela Counter-strike en längre tid, uppkäftiga, otrevliga och våldsamma i de flesta fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KvDread
http://www.gopostal.com/postal2/

jo, det var det... när kom det egentligen?

men det är ju konstigt att de har med det i en låt som handlar om att hålla sams, och speciellt när det sitter barn o glor på tv när nån "pyromaniserar".

En del av budskapet i låten är ju att småbarn inte ska sitta och lira Postal 2, så dom har nog med ett exempel av verkligheten

Spelet släpptes i år, typ i Maj eller något. Det är totalt värdelöst... Ettan var iallafall lite kul, men 2:an... NEJ

Permalänk
Medlem

antingen älskar man det, eller så hatar man det själv så älskar jag det

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
antingen älskar man det, eller så hatar man det själv så älskar jag det

Låt mig gissa, du har många normala vänner va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag kolla närmare på filmerna på ovanstående länk, o jag måste säga att amerikaner med vapen är f-n farliga!

de lät en unge på 7 år provskjuta en hagelbössa!

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
Egentligen borde ingen under 18 år få spela Postal 2 med tanke på dess våld, men framförallt småbarn. Se bara hur tonåringar blir av att spela Counter-strike en längre tid, uppkäftiga, otrevliga och våldsamma i de flesta fall.

haha jag har själv spelat våldsamma spel sen man var barn och jag har bara blivit blygare av mig...

sen när kom postal 2 till konsoll?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Its postal 2. och spelet suger. låten är skön dock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Its postal 2. och spelet suger. låten är skön dock

mjo.... instämer

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

Jag tycker dem ska förbjuda alla spel som är våldsamma. Jag tror att det i längden kommer det bli trevligare i samhället om man inte har sådana mongo förebilder som Postal o liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Jag tycker dem ska förbjuda alla spel som är våldsamma. Jag tror att det i längden kommer det bli trevligare i samhället om man inte har sådana mongo förebilder som Postal o liknande

Isåfall kan vi ju förbjuda filmer som innehåller vapen/våldsamma scener på en gång? :rolleyes:.

Permalänk
Medlem

Tycker jag
Visa lite mer musik o trevliga frågesport program istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker jag
Visa lite mer musik o trevliga frågesport program istället

ja som ordjakten, lingo, vem vill bli pensionär, på spåret, bingo lotto, otroligt antikt

på musik sidan har vi ju småstjärnorna, allt som går på 5an i princip barn formel 1 singa-along, allsång på skansen, slager och Ürovisionsong contest, ni mins ju hur bra össterrike var eller hur

jätte bra ide >{

Visa signatur

This signature is written in 100% recycled bytes

Permalänk
Medlem

och mtv måste förbjudas.. de sjunger ju bara om våld och sex, och alla vet ju att sex är satans sätt att korrumpera människor!!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Ja, usch för våldsspel såsom Super Mario.. Han trampar juh ihjäl blommor!!!!!!!

Vad ska det bli av världens samhälle..
Tänk nu när HL2 kommer föstöra allas hjärnor bara för att det kommer bli så oerhört bra och våldsamt

Permalänk
Medlem

Jag har spelat våldsamma spel sen jag var liten. Men har jag tagit skada av det?
Svaret på det är JA! Jag njuter av att strypa katter och sätta dem på min pappas jaktgevär som ljuddämpare

Seriöst, bara för att man spelar ex. Enter The Matrix, börjar man springa på väggarna och sparka ner poliser för det ? Nej ! Och om man gör det så bör man gjuta en betongklump runt fötterna och hoppa ner från öresundsbron!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

... alternativt söka anställning på cirkus

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UK][Cain
ni mins ju hur bra össterrike var eller hur

Öh, snacka inte skit om tidernas bästa bidrag, hörru

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Isåfall kan vi ju förbjuda filmer som innehåller vapen/våldsamma scener på en gång? :rolleyes:.

då skulle man tom. få förbjuda alla nyheter, serietidningar, bönder (de slaktar djur i bland) fotboll, hockey, boxning, kampsport, osv osv osv...
ta tex supermario brothers.. kasta små klumpar i huvudet på någon groda så att den blir vimmelkanig och ramlar ner i glödande lava. Hoppa på smådjur tills de blir platta och dör.
Samma våld inslaget i ett sockersött litet packet. oh ja, just det... KÄKA svamp så blir man stor och stöddig.. och snortar ... eh f´låt gå på en stjärna så blir du odödlig..
Vem har sagt att man måste köra på människor i gta3 (vc) eller använda bensindunken på snälla tjejer i kortkort (postal2)?!? Vi kanske tom skulle förbjuda politiker.. de säger ju bara saker som triggar folk att sno en morakniv på classes och sticka i dem!

Visa signatur

..old Fart