Permalänk

Steam deck remote play lagg?

Hej sweclockers. Jag försöker remote play från min pc och steam deck men upplever rätt höga lag spikes. Har funderingar på om man ska köpa en usbc till eternet adapter / steam docka för minska dessa. Då dessa kopplas med kabel. Någon som har erfarenhet av detta ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Jag har lite erfarenhet med streaming och inte stött på problem än.
Försöker du streama utanför ditt LAN?
Kör du 5Ghz wifi?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Ja, du kan köpa en USB-C adapter till eternet och/eller andra saker du vill ha. Majoriteten ska vara kompatibla utan problem (speciellt nyare modeller), men det finns alltid en liten risk att man har otur. Då är det bra att se till att köpa på distans så att det inte är några problem att byta.

Jag skulle inte heller köpa bland de allra billigaste modellerna på tex Amazon - iaf om du vill ha något som håller i längden. Något populärt och prisvärt ur mellansegmentet brukar vara en bra avvägning mellan pris och livslängd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Steam remote play är i bottnen ett helt ok koncept.

MEN

tyvärr så introducerar strömniingen över nätverket en del lagg både på kontrollerna och videoströmmen.

kabel kan säkerligen få bort fördröjningen (generellt lägre svarstid än wifi mot andra enheter på samma nätverk) en del men räkna inte med att det kommer bli som att spela direkt på datorn som strömmar spelet utan lite input lag kommer alltid att existera.

men spel som inte är så beroende av låg respons från kontrollerna brukar generellt va rätt ok att spela på så vis.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows