Permalänk
Medlem

Swedbank och ProtonVPN

Jag kan varken logga in via webbläsare eller appen hos Swedbank med ProtonVPN med Svenska servrar. Jag får detta felmeddelande: "Något gick fel med ditt BankID". Funkar med Norska servrar. Kan nån som har Swedbank appen och ProtonVPN testa med Svenska servrar och se om ni kommer in? Skulle uppskatta det jätte mycket. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag provade att logga in på Swedbank med Mullvad VPN, det gick bra.

Har du bankID på telefon eller datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Jag provade att logga in på Swedbank med Mullvad VPN, det gick bra.

Har du bankID på telefon eller datorn?

Ok. Har ProtonVPN med Svenska servrar som jag har problem med. Norska servrar funkar.

Har BankID på telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag kan varken logga in via webbläsare eller appen hos Swedbank med ProtonVPN med Svenska servrar. Jag får detta felmeddelande: "Något gick fel med ditt BankID". Funkar med Norska servrar. Kan nån som har Swedbank appen och ProtonVPN testa med Svenska servrar och se om ni kommer in? Skulle uppskatta det jätte mycket. Tack på förhand.

Någon som har möjlighet att testa ovanstående? Vill ta reda på om felet ligger i ProtonVPN Svenska servrar eller om felet ligger hos mig.

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Någon som har möjlighet att testa ovanstående? Vill ta reda på om felet ligger i ProtonVPN Svenska servrar eller om felet ligger hos mig.

Får också upp "Något gick fel med ditt BankID. Vänligen försök igen.", med ProtonVPN igång.

Permalänk
Medlem

Varför använda kommersiell vpn för att logga in på bank?
Klart de blockerar med tanke på bedrägerier.

Permalänk
Rekordmedlem

Hur implementeras vpn tjänsten ? Kan inloggningen möjligen stoppas för att datorn och telefonen pga vpn ansluter från "olika platser" utifrån ipnummer ? Har även för mig att bank id använder positioneringsfunktionen i telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Finns det nån lösning?

Edit: Löste sig när jag satte Norge som server.