Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

jodå fattat så långt , men om dom skulle få in fler tv, hur länge gäller själva erbjudandet?

"Begränsningar förekommer. Erbjudandena gäller på samsung.com /multistore mellan 2023-05-02 – 2023-05-31."

Det är väl en s.k. Samsung-månad, så maj ut. Tror icke det finns nog med ex för att dom skulle öppna upp för att kunna köpa 55" eller 77" QN95B igen. Ser faktiskt att den är helt borttagen nu från sidan, bara 85" som finns som alternativ att välja.

Första vändan hade dom trots allt något lagersaldo att luta sig mot i fråga om det gick att köpa eller ej, men den här andra vändan har det inte funnits något på lager som jag förstått. Den jag pratade med på chatten hade varken uppgift på när det kom in på lagret eller hur många ex det rör sig om. Det kan absolut vara personen i sig då folk tycks ha fått lite olika svar och besked.

Jag förväntar mig nästan att det kommer bli en del makulerade ordrar, om nu det inte finns något juridiskt bindande med orderbekräftelse? Jag är inte nog insatt i det.

EDIT:

Ingående av köpeavtal
Genom att slutföra beställningen accepterar du dessa Köpvillkor. Köpeavtal är ingått då
Samsung har bekräftat din beställning genom att skicka dig en orderbekräftelse. Sådan
bekräftelse görs via e-post till den mailadress du angett i samband med beställningen.
Observera att du måste vara 18 år eller, om du inte har fyllt 18 år, ha fått målsmans
godkännande för att ingå avtal med Samsung. Du intygar genom att acceptera dessa
Köpvillkor att du är över 18 år eller har målsmans godkännande. Avtalet kan endast ingås på
svenska.

[...]

Rätt att annullera, avbeställa, mm.
Samsung förbehåller sig rätten att annullera beställningar innan leverans har skett.
Samsungs avsikt är att leverans ska ske i enlighet med de leveranstider som anges för valt
leveransalternativ men leveransförsening kan förekomma. Om en leverans tar mer än 30
dagar från Samsungs orderbekräftelse och detta inte beror på dig har du emellertid alltid rätt
att häva ditt köp enligt dessa Köpvillkor. Se konsumentköplagen för mer information om dina
rättigheter i samband med Samsungs dröjsmål.

Ropa sålunda inte hej förrän era apparater är lastade och på g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

"Begränsningar förekommer. Erbjudandena gäller på samsung.com /multistore mellan 2023-05-02 – 2023-05-31."

Det är väl en s.k. Samsung-månad, så maj ut. Tror icke det finns nog med ex för att dom skulle öppna upp för att kunna köpa 55" eller 77" QN95B igen. Ser faktiskt att den är helt borttagen nu från sidan, bara 85" som finns som alternativ att välja.

Första vändan hade dom trots allt något lagersaldo att luta sig mot i fråga om det gick att köpa eller ej, men den här andra vändan har det inte funnits något på lager som jag förstått. Den jag pratade med på chatten hade varken uppgift på när det kom in på lagret eller hur många ex det rör sig om. Det kan absolut vara personen i sig då folk tycks ha fått lite olika svar och besked.

Jag förväntar mig nästan att det kommer bli en del makulerade ordrar, om nu det inte finns något juridiskt bindande med orderbekräftelse? Jag är inte nog insatt i det.

EDIT:

Ingående av köpeavtal
Genom att slutföra beställningen accepterar du dessa Köpvillkor. Köpeavtal är ingått då
Samsung har bekräftat din beställning genom att skicka dig en orderbekräftelse. Sådan
bekräftelse görs via e-post till den mailadress du angett i samband med beställningen.
Observera att du måste vara 18 år eller, om du inte har fyllt 18 år, ha fått målsmans
godkännande för att ingå avtal med Samsung. Du intygar genom att acceptera dessa
Köpvillkor att du är över 18 år eller har målsmans godkännande. Avtalet kan endast ingås på
svenska.

[...]

Rätt att annullera, avbeställa, mm.
Samsung förbehåller sig rätten att annullera beställningar innan leverans har skett.
Samsungs avsikt är att leverans ska ske i enlighet med de leveranstider som anges för valt
leveransalternativ men leveransförsening kan förekomma. Om en leverans tar mer än 30
dagar från Samsungs orderbekräftelse och detta inte beror på dig har du emellertid alltid rätt
att häva ditt köp enligt dessa Köpvillkor. Se konsumentköplagen för mer information om dina
rättigheter i samband med Samsungs dröjsmål.

Ropa sålunda inte hej förrän era apparater är lastade och på g

När jag pratade med kundtjänst igår runt 10:00, innan jag klickade hem en tv när den kom ut igen, så pratade de om att de hade en leverans på gång om 2.5 vecka.

Som du säger, ropa inte hej än. Men man kan alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Optimist:

När jag pratade med kundtjänst igår runt 10:00, innan jag klickade hem en tv när den kom ut igen, så pratade de om att de hade en leverans på gång om 2.5 vecka.

Som du säger, ropa inte hej än. Men man kan alltid hoppas.

Haha, ditt användarnamn är otroligt passande! Japp, vi hoppas och tror på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

"Begränsningar förekommer. Erbjudandena gäller på samsung.com /multistore mellan 2023-05-02 – 2023-05-31."

Det är väl en s.k. Samsung-månad, så maj ut. Tror icke det finns nog med ex för att dom skulle öppna upp för att kunna köpa 55" eller 77" QN95B igen. Ser faktiskt att den är helt borttagen nu från sidan, bara 85" som finns som alternativ att välja.

Första vändan hade dom trots allt något lagersaldo att luta sig mot i fråga om det gick att köpa eller ej, men den här andra vändan har det inte funnits något på lager som jag förstått. Den jag pratade med på chatten hade varken uppgift på när det kom in på lagret eller hur många ex det rör sig om. Det kan absolut vara personen i sig då folk tycks ha fått lite olika svar och besked.

a då vet jag , tackar

Permalänk
Medlem

Får se om någon som beställt i ”andra”-omgången får sin beställning då med tanke på att supporten inte kan garantera leverans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Får se om någon som beställt i ”andra”-omgången får sin beställning då med tanke på att supporten inte kan garantera leverans!

Min order på en 55" gick idag från "Förbereds" till "Förbereder försändelse" så verkar lovande. Beställde igår runt kl 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Min order på en 55" gick idag från "Förbereds" till "Förbereder försändelse" så verkar lovande. Beställde igår runt kl 20

Vad roligt!

Jag hoppas nästan att personerna som beställt och redan lagt ut annonser på blocket/marketplace med ”säljes ny i förpackning för XX” får sina ordrar makulerade för karmans skull 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Vad roligt!

Jag hoppas nästan att personerna som beställt och redan lagt ut annonser på blocket/marketplace med ”säljes ny i förpackning för XX” får sina ordrar makulerade för karmans skull 😃

Tror knappast någon bryr sig med tanke på att blocket-annonser är gratis..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Tror knappast någon bryr sig med tanke på att blocket-annonser är gratis..

Tänkte mer på om dom ”säljs” och sen inte levereras 🥳

Permalänk
Medlem

Uppdatering på min 75:a. "Fraktförberedelse", beställde igår några minuter efter tipset hade länkats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Uppdatering på min 75:a. "Fraktförberedelse", beställde igår några minuter efter tipset hade länkats.

när beställde du igår? vilken tid exakt

mvh

Permalänk
Medlem

Det är ”Försändelse förbereds” på 55” och ”Beställningen förbereds” på 75” för min del.

Permalänk
Medlem

Min 75", beställd kl 14:50ish "Fraktförberedelse"

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min 75", beställd kl 14:50ish "Fraktförberedelse"

Vilket datum?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

när beställde du igår? vilken tid exakt

mvh

"Datum: 22 maj 2023, 17:20"

Permalänk
Medlem

Beställde en 75" igår, och fick orderbekräftelse kl. 14:55. Status idag: Förbereder försändelse

Så man borde kunna andas ut.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

"Datum: 22 maj 2023, 17:20"

gjorde min beställning 16.40 22 maj men har inte fått något mer än orderbekräftelsen

var går du in för att läsa om din beställning?

mvh

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem en 75" ännu? Om ni fått detta, vilken firmware var installerad från fabrik? Tips till alla som får hem sin TV är att inte uppdatera förrän ni kollat att senaste firmware inte förstör bilden. Stäng av automatiska uppdateringar, eller ämnu hellre, anslut inte TVn till internet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vilket datum?

Igår

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

gjorde min beställning 16.40 22 maj men har inte fått något mer än orderbekräftelsen

var går du in för att läsa om din beställning?

mvh

Scrollar du ner långt i mejlet du fick så står det: "Du kan se utförlig information om beställningen i Mitt konto:"

Klicka sen i rutan MITT KONTO nedanför.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Någon som fått hem en 75" ännu? Om ni fått detta, vilken firmware var installerad från fabrik? Tips till alla som får hem sin TV är att inte uppdatera förrän ni kollat att senaste firmware inte förstör bilden. Stäng av automatiska uppdateringar, eller ämnu hellre, anslut inte TVn till internet.

På vilket sätt förstörs bilden? Är det ”point of no return” om den uppdateras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Scrollar du ner långt i mejlet du fick så står det: "Du kan se utförlig information om beställningen i Mitt konto:"

Klicka sen i rutan MITT KONTO nedanför.

står "behandlas" på min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

På vilket sätt förstörs bilden? Är det ”point of no return” om den uppdateras?

Här är ett exempel på vad som händer med modellen som kommer utan "kopplingsbox" efter firmwareuppdatering.

Här är en annan:

På avforum så skrev någon att samsung gjort såhär löpande... Inte sällan inför lanseringen av nästkommande årsmodell så att den ska se bättre ut i jämförelse med föregående års modell. Sen får man ju tro vad man vill om det. Men vad gör inte tillverkare för att maximera vinsterna. Dessutom verkar de komma undan med sånt här. Vet inte om problemen är fixade på senaste firmware versionen. Men om det är fixat så har det oavsett gått flerralet månader utan någon fix dessförinnan vilket är under all kritik.

Skrev med killen från andra videon och han berättade att han valde bort modellen till fördel för oled istället. Dirty screen effekt och synlig ghosting vid spelande var några dealbreakers utöver den trasiga HDR-implementeringen. Han visste inte om en ny uppdatering fixar HDR-problematiken eftersom han gjorde sig av med TVn på grund av dessa brister.

Och nej det går inte att backa från en genomförd uppdatering heller. Så om det är point of no return hänger på om det fakriskt kommer en fix eller inte. Har inte fått någon klarher om det kommit eller ej. Men OM det finns en äldre firmware i från fabrik så hade jag personligen köpt en Chromecast med google TV och använt den som mediaspelare och hållit TVn offline för säkerhetsskull.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Baseras på avsforumet från USA, den bästa firmwaren enligt min mening är 1310. 1420 är den sämsta, och 1430 är den senaste. Firmware före 14xx är de bästa.
Jag rekommenderar att titta på en video från en person vid namn Classy Tech på YouTube som har en video om kalibrering av Samsung QN90\95B firmware 1430. Jag ser också på det amerikanska forumet att när du spelar spel rekommenderas det att välja PC-läge när du spelar på Xbox eller PS5 eftersom du får bättre inputfördröjning, lokal dimning och spårning bland annat. HDR-spel är lite buggigt då HDR+10 försämrar bilden, och HDR-spel måste stängas av, så ändra ST2042 till +3 och skärpa till +10 varje gång du ska spela på grund av en bugg som inte har åtgärdats. De berömmer bilden i vanlig SDR-app och TV-tittande, men det finns lite för många buggar i HDR-spelläge.

Permalänk
Medlem

Kan vem som helst gå med i Benify? När man skapar ett konto hos Benify måste man använda samma email adress som man har hos Samsung? Får först höra om Benify nyss här och undrar hur det hela går till?

Sen undrar jag om det finns något erbjudande om Samsung QN900C 85" 8K TV?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanandersson:

Varför skulle ni någonsin vilja ha 8k, om ni inte ska använda den som monitor och sitta några decimeter bort?

Det ska väl inte vara någon märkbar skillnad i verkligheten enligt studier som faktiskt har försökt kvantifiera det.

https://www.tvfindr.com/8k-vs-4k-double-blind-study/

Man behöver inte vilja ha 8K, de kommer ändå till slut att satsa massa reklam så att folk kommer vilja ha dem vara sig de behöver dem eller inte.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Kan vem som helst gå med i Benify? När man skapar ett konto hos Benify måste man använda samma email adress som man har hos Samsung? Får först höra om Benify nyss här och undrar hur det hela går till?

Sen undrar jag om det finns något erbjudande om Samsung QN900C 85" 8K TV?

Vet ej om det med benify då jag använde mig av mecenat.

900B har erbjudande inte C

Permalänk

Beställde igår runt 13.00.
Förbereder försändelse. Osäker om den dyker upp men vi får väl se, behöver egentligen inte en ny TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Vet ej om det med benify då jag använde mig av mecenat.

900B har erbjudande inte C

Vilka storlekar och priser på QN900B?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Beställde igår runt 13.00.
Förbereder försändelse. Osäker om den dyker upp men vi får väl se, behöver egentligen inte en ny TV.

Varför köpa då? Haha.