Jag letar efter en monitor runt 30-45 tum storlek som har HDMI-in, digital audio ut (optical) och kan visa bild med standard HD upplösning.
Jag vill ersätta TV'n hos min gamla mamma. Hon klarar inte längre av att sätta på TV, hålla reda på två fjärrkontroller och växla bildkälla till HDMI-in. Hon tittar bara på AppleTV.
Till denna monitor vill jag koppla en AppleTV in, existerande soundbar med optisk ljudingång och inget mer.
Helst ska den starta automatiskt när HDMI aktiveras, d.v.s. när AppleTV startas. Hon får ha samma ljudnivå och kan styra vad hon vill titta på via ApplteTV's fjärrkontroll.
Det finns inga krav på utseende, egen fjärrkontroll, mottagare, Internet, etc. Den ska bara visa en bild från HDMI-källa och skicka ut ljudet på optoporten.
Det finns inga krav på färgåtergivning enligt någon specifik standard eller kvalitet. Prioritet är 99% på enkelt handhavande. Alltså inga inställningar alls.
Prisnivå upp till 30.000 Kr (ja, det är jättemycket men jag vill inte ha diskussion om pris och därför missa en möjlig lösning).
Alla förslag och kreativa lösningar mottages tacksamt.