Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Tips på Crpg spel

Permalänk

Tips på Crpg spel

Som titlen säger vill jag gärna ha lite tips på bra
Crpg spel även action rpg typ Diablo 2.
Jag har Pillars of eternity 1 och 2,spelade mycket Baldurs gate 2 för herrans massa år sen. Är lite nyfiken på Pathfinder spelen men har hört att det ska vara nån timer på questen vilket jag inte gillar.

Permalänk
Medlem

Mitt tips blir Divinity: Original Sin II kul turbaserat rpg som går utmärkt att lira co-op om man känner för det.

Permalänk

Ok låter bra är ettan bra den åxå ?

Permalänk
Medlem

Skriver under på Divinity 2. Anses vara bäst i genren (ettan är bra också men tvåan är makalöst bra) och fanns på rea på Steam så sent som igår. Gillar du post apocalypse så är Wasteland 2 och 3 också mycket bra.

Permalänk

Ok har hört dom ska va rätt bra många tack

Permalänk
Medlem

Dungeon siege är bra spel också, typ som diablo 2 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Grim Dawn är ett otroligt charmigt och trevligt spel, en äkta uppföljare till D2

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7700X - 32GB DDR5@6000CL36 - XFX RX 7900XTX Merc310 Black - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W

Permalänk

Ah det hade jag glömt det har jag på gog,är 5-6 år sen jag hade en pc men beställt en från inet får den i veckan så tänkte börja igen, är dlcna till grim Dawn nått att ha har inte provat dom

Permalänk

Dungeon sige har jag spelat det är bra

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Grim Dawn är ett otroligt charmigt och trevligt spel, en äkta uppföljare till D2

Mvh

Är dlcna till grim Dawn nått att ha ?

Permalänk
Medlem

Om du gillade pillars of eternity 1/2 borde du även köra Tyranny av Obsidian, rätt bra spel i samma stuk, finns på Steam.

Permalänk

Ok ska göra detta såg det kostade 125kr på epic
Det är ju överkomligt. Tack

Permalänk
Medlem

Pathfinder båda två. Divinity 2.
Tyranny. Solasta.
Timern i första Pathfinder är chill tbh. Vissa grejer kräver att man gör i viss ordning men egentligen ingen fara. Man kan googla på timerquesterna och se vilka det är för varje akt.
I den nya är det mycket tydligare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragonslayer13:

Som titlen säger vill jag gärna ha lite tips på bra
Crpg spel även action rpg typ Diablo 2.
Jag har Pillars of eternity 1 och 2,spelade mycket Baldurs gate 2 för herrans massa år sen. Är lite nyfiken på Pathfinder spelen men har hört att det ska vara nån timer på questen vilket jag inte gillar.

Tycker du ska ta dig an Pathfinder. Det går att ställa in så du inte behöver bry dig något större om "timern". Bortsätt från min första genomspelning så märkte jag inte av det, hade faktiskt ingen aning om att det skulle bli så illa som det blev om jag inte brydde mig något större om questen i fråga, inget jag märkte av de andra gångerna jag spelade igenom det.

Kan rekommendera som tidigare nämnt Tyranny & de gamla godingarna (om du inte har emot sånt) Icewind Dale, Arcanum, Sacred, Planescape Torment, Neverwinter Nights, SW: Knights of the Old Republic

Permalänk

Ok låter bra för jag är lite sugen på Pathfinder spelen,sacred har jag till pc så får testa det sacred plus tror jag det heter,arcanum har jag spelat har never Winter nights gold får spela det igen var länge sen,icewind dale har jag inte spelat heller och inte solasta heller . Många tack för tipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragonslayer13:

Ok låter bra för jag är lite sugen på Pathfinder spelen,sacred har jag till pc så får testa det sacred plus tror jag det heter,arcanum har jag spelat har never Winter nights gold får spela det igen var länge sen,icewind dale har jag inte spelat heller och inte solasta heller . Många tack för tipsen

CRPG är en av mina favoritgenrer. Älskar att fördjupa in i storyn och bara försvinna. Kommer i vågor dock och tar mycket tid. Blir till semestern att köra igenom ett eller två.
Solasta (31h in) har jag inte kört klart och inte heller Pathfinder wrath of the righteous (74h in).
Pathfinder Kingmaker tog mig 149h
Pillars 1 och 2 tog 77 och 87h respektive.
Knappt mer än startat Tyranny men sett och hört väldigt gott, ska köra igenom tidigare först.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

CRPG är en av mina favoritgenrer. Älskar att fördjupa in i storyn och bara försvinna. Kommer i vågor dock och tar mycket tid. Blir till semestern att köra igenom ett eller två.
Solasta (31h in) har jag inte kört klart och inte heller Pathfinder wrath of the righteous (74h in).
Pathfinder Kingmaker tog mig 149h
Pillars 1 och 2 tog 77 och 87h respektive.
Knappt mer än startat Tyranny men sett och hört väldigt gott, ska köra igenom tidigare först.

Härligt 😊