Alternativ till Quest 2 för att se på film?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Quest 2 för att se på film?

Har haft min quest 2 under en ganska lång tid men på senare tid har jag enbart använt den för att se på film. Jobbar på båt och det är ganska irriterande att behöva stänga av headtracking varje gång jag sätter på den för att se på film, gungeligung.

Så jag undrar om någon har bra tips på någon sorta glasögon som enbart är till för att se på film med?

Behöver ingen VR funktion. Behöver inte vara stand alone utan kan funka fint med att koppla den med HDMI till min laptop, kanske till och med är att föredra så slipper jag att kopiera över filmer till headsettet.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken om du hittat något. Bigscreen beyond är ett jag är nyfiken på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ojoj den ser ju riktigt trevlig ut. Den hade ju varit perfekt storleksmässigt. Lite i överkant prismässigt tyvärr, hade väl kunnat ge hälften kanske.
Tyvärr har jag inte lyckats att hitta något annat vettigt än. :/

Permalänk

Jag använder något gatis program från steam minns inte vad det heter men låst skärmen till att sitta klistrad på headsetet lagom utzoomat så man kan se hela bilden.

Kolla lite finns lite olika gratis alternativ som har funktionen att klistra bilen till heasetet så att bilden följer med headsetet.

Denna är det jag använder.
https://store.steampowered.com/app/457550/Bigscreen_Beta/?l=s...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 3900X, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1979Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows