Permalänk
Medlem

Har jag blivit lurad?

Hej. Jag beställde igår en LG 55QNED823QB från MediaMarkt (länken går till produktsidan.)
Idag ringde dem och sa att den inte fanns och erbjöd mig en Samsung q75B i stället.

Har jag blivit lurad och bör jag i så fall återlämna den?

Anledningen till att jag valde LG var att den tydligen skulle fungera bra i ljusa rum. (Jag har 3 stora fönster på sidan i västerläge som lyser in på kvällarna. )

Jag hittade inga direkta jämförelser mellan tv apparaterna, så jag frågar experterna här istället.

Permalänk
Medlem

Laxpuddings eminenta TV-guide ger Q70-79B tre SDR-prickar medan QNED82/81 får två (ljussvagare alltså). Se även del 2 om ljusa rum.

Tyvärr hittar jag ingen av dem på RTINGS, men eftersom de är nordamerikaner är de ändå inte helt pålitliga när man vill veta något om en europeisk modell med samma beteckning.

Det är aldrig fel att läsa recensioner. Problemet med alla TV utanför toppklassen är att väldigt få är intresserade av att recensera dem.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar. Jag kör på den TV. Den är antagligen bättre än min 37 tums Samsung från 2009 ändå.

Jag grundade mycket av mitt köp av TV på Laxpudding guide, men då jag saknade riktpriser i den så orkade jag inte gå igenom alla TV apparater.

Jag vart bara så jäkla less på MediaMarkt. Då man velat i månad om vilken TV som är bra (och förhoppningsvis håller i 15år).

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Ondo76:

Anledningen till att jag valde LG var att den tydligen skulle fungera bra i ljusa rum. (Jag har 3 stora fönster på sidan i västerläge som lyser in på kvällarna. )

Ingen av dem är särskilt bra på den situationen du beskriver utan mer medelnivå. Finns ännu sämre (och billigare) och det finns betydligt bättre (och dyrare) modeller för det ändamålet. Den universella lösningen är bättre gardiner/mörkläggning för de ljusa kvällarna.