Glas på tre sidor i Lian Lis nya chassin

Permalänk
Melding Plague

Glas på tre sidor i Lian Lis nya chassin

Akvarieinspiration står på menyn när Lian Li presenterar fyra nya gamer-inriktade datorlådor och en skärmförsedd fläkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SUP 01 ser intressant ut! Hoppas att det tar sig förbi konceptstadiet.

Permalänk
Medlem

Fult

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Citat:

Särskilt utmärkande är en 120-millimetersfläkt med inbyggd LCD-skärm, som är tänkt att visa information om datorn eller små animationer eller videor. Förmåga att underhålla i bildform skruvar dock upp prislappen, som landar på motsvarande cirka 1 750 kronor när svensk moms har lagts på.

Wut?!?
1750kr för en fläkt?!?

Hytes färska fläkt
Med "Saftig prislapp" på 1100kr för ett trepack.

Rena budgetvalet jämfört med om Lian Li tar över 1700kr för en fläkt...
Eller missförstod jag?

Permalänk
Medlem

Det går åt fel håll med O11, gillade och använder fortfarande första versionen, andra versionen var ok men många saker gjordes sämre och nu blir det ännu värre.

Känns billigt och tycker de lägger fokus på fel saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Wut?!?
1750kr för en fläkt?!?

Hytes färska fläkt
Med "Saftig prislapp" på 1100kr för ett trepack.

Rena budgetvalet jämfört med om Lian Li tar över 1700kr för en fläkt...
Eller missförstod jag?

Det är en skärm i varje fläkt, ser ingen skärm i Hytes variant så det är väl bara vanliga fläktar?

Och skulle säga 1100kr för 3 fläktar är "dyrt" när Phanteks T30 3-pack kostar 799kr i jämförelse.

Permalänk

Lycka till med att kyla några vettiga komponenter i det med glas upptill

Har deras O11 mini och redan med glas på 2 sidor (jämfört med en) så blev det märkbar skillnad på kylningsförmåga. Såvida man inte kör custom loop vatten på hela alltet. Men tveksamt om det ens skulle vara tillräckligt på den här nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är en skärm i varje fläkt, ser ingen skärm i Hytes variant så det är väl bara vanliga fläktar?

Och skulle säga 1100kr för 3 fläktar är "dyrt" när Phanteks T30 3-pack kostar 799kr i jämförelse.

Ja Phanteks T30 är bra.

Men okej skärm i varje fläkt...
Säg att du köper 5 fläktar för 8750kr.
När ska du sitta och titta på dessa fläktar?
Till den grad att det är värt 8000+ kr?

Jag skulle hellre lägga 8000-10000kr på en datorskärm i så fall än att lägga liknande summa på ett halvdussin fläktar med skärm.
Jag skulle påstå att jag lägger mycket mer tid på att titta på mina datorskärmar än mina fläktar, så det är mer värt.
För mig handlar fläktar mer om att ha en bra balans mellan ljudnivå och kylning.
Ser inte hur skärm(ar) i fläkt(arna) förbättrar det.

Men okej, det finns väl användare för allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Ja Phanteks T30 är bra.

Men okej skärm i varje fläkt...
Säg att du köper 5 fläktar för 8750kr.
När ska du sitta och titta på dessa fläktar?
Till den grad att det är värt 8000+ kr?

Jag skulle hellre lägga 8000-10000kr på en datorskärm i så fall än att lägga liknande summa på ett halvdussin fläktar med skärm.
Jag skulle påstå att jag lägger mycket mer tid på att titta på mina datorskärmar än mina fläktar, så det är mer värt.
För mig handlar fläktar mer om att ha en bra balans mellan ljudnivå och kylning.
Ser inte hur en skärm(ar) i fläkt(arna) förbättrar det.

Men okej, det finns väl användare för allt...

https://www.youtube.com/watch?v=8HvFPApBi3A

Är väl lite samma som med skärmarna folk sätter i datorn, typ EK Lumen https://www.inet.se/produkt/6602111/ek-quantum-lumen-7-lcd-bl.... Vem sitter och kollar på den skärmen?

Du betalar för det ska va "snyggt och coolt", inte praktiskt öht.