Mittenfläkt låter mycket XFX 6950xt.

Permalänk
Medlem

Mittenfläkt låter mycket XFX 6950xt.

Hej,

Jag upplever att fläkten i mitten på mitt kort låter ganska mycket medans dom andra två är knäpptysta vid låga varv, är det någon mer som upplevt detta ? om inte så får jag reklamera kortet.

Kom fram till detta genom att stoppa fläkten i mitten bara.

Mvh Daniel

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem

Sannolikt en fläkt som är trasig. Du kan prova att droppa i lite symaskinsolja (påfyllningshålet sitter bakom etiketten normalt sett).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Hej,

Jag upplever att fläkten i mitten på mitt kort låter ganska mycket medans dom andra två är knäpptysta vid låga varv, är det någon mer som upplevt detta ? om inte så får jag reklamera kortet.

Kom fram till detta genom att stoppa fläkten i mitten bara.

Mvh Daniel

Hur låter den? Har du någon video på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Hur låter den? Har du någon video på det?

Jag misstänker lagret , det låter liksom som ett väsande/skrapande ljud som att det ligger emot , kan nog fixa video, har dock beställt ett nytt kort nu och får testa och returnerar det gamla om det nya låter bättre.

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Jag misstänker lagret , det låter liksom som ett väsande/skrapande ljud som att det ligger emot , kan nog fixa video, har dock beställt ett nytt kort nu och får testa och returnerar det gamla om det nya låter bättre.

Filma gärna. För även jag har ett missljud ibland men tror det kommer från nätaggregatet. Men vill dubbelkolla, har även jag ett XFX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Filma gärna. För även jag har ett missljud ibland men tror det kommer från nätaggregatet. Men vill dubbelkolla, har även jag ett XFX.

Jag är dock 100% säker på att det kommer från denna fläkten då jag stoppade den med fingret och ljudet försvann , sen har jag dock lite coilwhine om jag pressar kortet hårt , kanske det du har upplevt.

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Jag är dock 100% säker på att det kommer från denna fläkten då jag stoppade den med fingret och ljudet försvann , sen har jag dock lite coilwhine om jag pressar kortet hårt , kanske det du har upplevt.

Coilwhine är vanligt men mitt är såpass litet så hör det ej.

Det är ett missljud från min dator ibland och jag felsöker fortfarande.

Permalänk
Medlem

Det var fläkten som lät på mitt kort har ett nytt som är knäpptyst och med mindre coilwhine

Visa signatur

MSI x470 gaming plus max - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Kingston Fury 3200Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.