Uppdatering gör Meta Quest 2 betydligt snabbare

Permalänk
Melding Plague

Uppdatering gör Meta Quest 2 betydligt snabbare

Genom en mjukvaruuppdateringar lovar Meta upp till 26 respektive 19 procent prestandalyft för processor och grafikdel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Den viktiga detaljen *Upp till* dvs antagligen bara i egna appar o inte i headsetet overall

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

XR2 har körts underklockad med stora marginaler, så det handlar om att dom minskar på den marginalen. Blir det för varmt kickar väl DSR in.

Ändå en eloge för att dom är bra på att lägga till ny funktionalitet och prestanda till existerande hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hm, hamnar quest 2 runt 3k så blir de nog kanske ett köp.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ändå en eloge för att dom är bra på att lägga till ny funktionalitet och prestanda till existerande hårdvara.

Funktionalitet som rullas ut lite slumpmässigt. Har alla ens fått 120Hz än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Funktionalitet som rullas ut lite slumpmässigt. Har alla ens fått 120Hz än?

120Hz lämnade experimentstatus och blev default förra hösten, så det borde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

120Hz lämnade experimentstatus och blev default förra hösten, så det borde det.

Flera som klagat på att de fått vänta lääänge på den uppdateringen. För mig tog det lång tid att få "ta in din soffa/skrivbord i VR"-funktionen, och det där med att kunna multitaska dök plötsligt upp för några dagar sen. Ibland har det tagit flera veckor innan senaste uppdateringen dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Funktionalitet som rullas ut lite slumpmässigt. Har alla ens fått 120Hz än?

Bättre sent än aldrig

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Flera som klagat på att de fått vänta lääänge på den uppdateringen. För mig tog det lång tid att få "ta in din soffa/skrivbord i VR"-funktionen, och det där med att kunna multitaska dök plötsligt upp för några dagar sen. Ibland har det tagit flera veckor innan senaste uppdateringen dyker upp.

120hz kunde man väll köra strax efter release? 🤔
Att den flyttats från en meny (experimentl) till en annan som resultat av att det blev officiellt (för läbge sen) har ju inte betytt att man inte kunnat köra 120hz?jag hänger mycket olika VR communityn och inte sett/hört det som ett problem nångång.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt för oss quest ägare, men sjukt att prissänkningen inte ens får ner priset till/under release nivåer... Köpte min quest 2 på elgiganten för 3690 vid release

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Alltid trevligt för oss quest ägare, men sjukt att prissänkningen inte ens får ner priset till/under release nivåer... Köpte min quest 2 på elgiganten för 3690 vid release

I dollar räknat är priserna samma som vid release ($299 utan moms) men kronan är svagare än någonsin (dollar runt 30% dyrare än när Q2 släpptes).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

I dollar räknat är priserna samma som vid release ($299 utan moms) men kronan är svagare än någonsin (dollar runt 30% dyrare än när Q2 släpptes).

Vidhåller att det ändå är rätt sjukt att den flera år senare kommer ner till denna nivå och inte lägre.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Vidhåller att det ändå är rätt sjukt att den flera år senare kommer ner till denna nivå och inte lägre.

Quest 2 sägs ha varit kraftigt subventionerad enda sen den släpptes.
Sen höll det helt enkelt inte konsoler mm har junockså höjts i pris.
Kanske Quest 2 inte ens nu säljs med +/- 0

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Alltid trevligt för oss quest ägare, men sjukt att prissänkningen inte ens får ner priset till/under release nivåer... Köpte min quest 2 på elgiganten för 3690 vid release

Jag köpte mitt på Inet 2021-12-16 för ynka 3190:-
Det är ett riktigt bra pris!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ja 3 200 tror jag att jag gav för min 128 GB.

Men kul att de fortsätter utveckla den. Jag hade nog sålt min nu eg. men jag tänkte kanske utveckla nåt till den så den får vara kvar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."