Kan man själv köra SweC test Counter-Strike: Global Offensive - De_Mirage?

Permalänk

Kan man själv köra SweC test Counter-Strike: Global Offensive - De_Mirage?

Hej!

Skulle gärna vilja testa min CPU, då specifikt i CS:GO.

Ser att ett av spelen som används för att testa processorer på SweClockers är just Counter-Strike: Global Offensive - De_Mirage

Kan man köra detta test själv på något sätt, många av dom andra CPU benchmark är mera kända, men för för CS:GO finns bara ett som jag känner till, den av Mr. uLLeticaL : https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=500334...

Hade varit bra att ha en någorlunda jämförbar FPS kontroll, exempelvis vid överklockning.

Permalänk
Medlem

De kollar på ett demo från en professionell match tror jag, men jag vet inte exakt vilken match, vem de observerar och vilken runda. Jag tror också bl.a. Gamers Nexus och Hardware Unboxed testar på liknande sätt.

HUB visar (en del av) testslingan i spelet så där kan man antagligen hitta vilket demo som användes, eftersom man kan se vilka lag, spelare och karta det är.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Skrivet av Decster:

De kollar på ett demo från en professionell match tror jag, men jag vet inte exakt vilken match, vem de observerar och vilken runda. Jag tror också bl.a. Gamers Nexus och Hardware Unboxed testar på liknande sätt.

HUB visar (en del av) testslingan i spelet så där kan man antagligen hitta vilket demo som användes, eftersom man kan se vilka lag, spelare och karta det är.

Låter vettigt, samma princip som den testslingan jag länkade till.

Frågan är då var man laddar ned den testslingan, sedan får man öppna och köra den i CS:GO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Frågan är då var man laddar ned den testslingan, sedan får man öppna och köra den i CS:GO

HUB verkar använda detta demot:
https://www.hltv.org/matches/2303403/sk-vs-liquid-esl-one-col...

Ladda ned GOTV Demo, flytta train-demot (.dem) till csgo-katalogen. Starta CS:GO, öppna konsolen, playdemo filnamnet, eller demoui och öppna demot genom det verktyget.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB