Paint får mörkt tema

Permalänk
Melding Plague

Paint får mörkt tema

Microsoft är steget före SweClockers och lägger till mörkt tema i anrika Paint. Ritmjukvaran får även uppdaterade zoom-funktioner och nya snabbkommandon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker tyvärr att Paint är helt förstört i och med nya gränssnittet. Har enbart använt Paint för att beskära och klippa/klista bilder de senaste 10 åren. Annat mer avancerat görs i Paint.Net eller i Photoshop.

Permalänk
Medlem

Alla: Vi vill ha ett mindre prestandahungrigt Teams
MS: Här har ni ett nytt teams där vi vänt ordning på gruppkonversationerna
Alla: Ni satt att det skulle vara mindre minneshungrigt också, men det drar nästan dubbelt så mycket minne, kan ni inte fixa det?
MS: Här har ni Dark Mode i Paint!

Permalänk
Musikälskare

Äntligen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Paint.net > MS Paint

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Allt jag väntar på är möjligheten att lägga på text i snippet tool. Eller varför inte bara kombinera paint och snippet?

Permalänk
Medlem

Ja, när kommer mörkt tema här på siten?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Avstängd

Paint it black?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

"Att sminka en gris"

Inget fel i sig att de fortsätter mecka med Paint, men det är verkligen en ingenting-burgare.

Den duger som bäst till att beskära skärmskott, men då är Snipping Tool bättre för ändamålet.

Skrivet av izzie:

Alla: Vi vill ha ett mindre prestandahungrigt Teams
MS: Här har ni ett nytt teams där vi vänt ordning på gruppkonversationerna
Alla: Ni satt att det skulle vara mindre minneshungrigt också, men det drar nästan dubbelt så mycket minne, kan ni inte fixa det?
MS: Här har ni Dark Mode i Paint!

Det blir nog svårt att fixa Teams ruttna prestanda eftersom det så vitt jag vet är en sketen webbapp som körs i WebView2 (Chromium).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ser kissekattens näsa ut som nåt helt annat?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Paint har väl inte varit speciellt användbart sedan.. Windows XP tiden?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Ljusskygg

Eran tur snart?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

"Att sminka en gris"

Inget fel i sig att de fortsätter mecka med Paint, men det är verkligen en ingenting-burgare.

Den duger som bäst till att beskära skärmskott, men då är Snipping Tool bättre för ändamålet.

https://picpick.app/

PicPick gör allt rätt som Microsoft gör fel med Paint och Snipping Tool... och i ett och samma program

Har även Dark Mode!

I övrigt anser jag att WebView2 är 2020-talets motsvarighet till Visual Basic. Bloatad pest!

Permalänk
Medlem

Men det verkar fortfarande inte gå att zooma mer än 800%, eller har jag missat något??

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Medlem

Microsoft försöker desperat att vinna över betatestare till Windows 11 genom att lägga till dark mode

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

I och med Paint.net som är bättre så bör de inte lägga några resurser på detta kanske..

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Det är mörka tider vi lever i nu.

Hoppas de snart kan få tummen urvoch lägga till automatiskt skiftning mellan två olika teman beroende på tid på dygnet. Hur svårt ska det vara att lägga till en sådan funktion egentligen...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Skrev Microsoft även vad för telemetri man samlar in genom Paint, eller andra "verktyg"?
Eller hur datan aggregeras?

Permalänk
Medlem

Hahaha Microsoft är ett tragiskt jävla företag, att dom NU går ut med en nyhet att dom som ett multimiljardföretag "äntligen" lyckats styra fram ett mörkt tema till deras MS paint, alltså nåt som enskilda privatpersoner lyckats med för åratal sen med hjälp av lite uxtheme-hack. Microsoft är idag inget annat än ett tråkig skämt.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Allt blir bättre med darkmode.

… när kommer Swec få ett officiellt darkmode? 😅

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Det är mörka tider vi lever i nu.

Hoppas de snart kan få tummen urvoch lägga till automatiskt skiftning mellan två olika teman beroende på tid på dygnet. Hur svårt ska det vara att lägga till en sådan funktion egentligen...

Man vill ju ha mörkt läge hela tiden för att spara på ögonen så att man klarar av det bländande solljuset när man lämnar byggnaden såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Man vill ju ha mörkt läge hela tiden för att spara på ögonen så att man klarar av det bländande solljuset när man lämnar byggnaden såklart.

Och sitta i ett helt mörklagt rum

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.