Paketboxar bannlysta från Stockholms gator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Varför gör man inte bara snygga/vackra paketboxar istället om det nu är problemet? Ta lite inspiration från gamla telefonkiosker i engelsk röd stil, eller från gamla svenska med lite vackra detaljer, sluttande koppartak eller något.

En urinoar kanske? En del av klagomålen rörde ju att folk pinkade på dem. Andra är inte så blyga. Jag kom och skulle hämta bilen och då stod en friåkande taxichaffis och pinkade bakom sin egen förardörr på den tomma platsen mellan våra bilar. Han drog dock därifrån väldigt snabbt när han fått igen jylfen...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av improwise:

Svårt att sätta ord på min upprördhet nu när jag blir tvingad att gå säkert 75 meter längre för att komma till ett ombud

Orden du letar är kanske kränkt och diskriminerad ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Där jag bor finns enbart instabox. Om valalternativet finns vid beställning så tar jag instabox, så otroligt smidigt. Boxen ligger inomhus några meter ifrån postens uthämtningsställe där man annars måste stå i lång kö med kölapp.

Permalänk
Medlem

Enda jag har att klaga på med instabox är att lådorna öppnas automatiskt. Man blir lite nojig att någon bara kanske springer förbi och norpar något.

I övrigt har det väl fungerat bra de 3 ggr jag hämtat ut något från sådana lådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jo, det är ju så att de som hyr sin bostad är vana att få allt serverat.
Välkommen till verkligheten.

Jag hyr inte...

Permalänk
Medlem

Det är väll bra att dom finns så slipper man stå i kö och vänta på alla sega personer som
Ska rätta en jävla massa lottorader eller stå och tjafsa med ombudet, sen hur dom ser ut är väll
Skit samma. funktion fungerar snabbt man kan hämta när man vill. Om dom ska göra något så utöka
I stället samt större boxar. och alla som gnäller hur dom ser ut har ni missat alla dessa fula hus som
Byggs numera, räcker att ni tar en tur till Västerås där det byggs kråkslott över allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenis72:

Det är väll bra att dom finns så slipper man stå i kö och vänta på alla sega personer som
Ska rätta en jävla massa lottorader eller stå och tjafsa med ombudet, sen hur dom ser ut är väll
Skit samma. funktion fungerar snabbt man kan hämta när man vill. Om dom ska göra något så utöka
I stället samt större boxar. och alla som gnäller hur dom ser ut har ni missat alla dessa fula hus som
Byggs numera, räcker att ni tar en tur till Västerås där det byggs kråkslott över allt.

Finns dock inget som hindrar postnord att göra det du önskar. De måste bara betala för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

hur är det med t.ex. snöröjning runt dessa skåp? är det statliga medel som tillhandahålls? Jag är helt ok med att dom står inomhus men utomhus finns det mycket som skall tas hänsyn till.

I den pilot jag var med i tillsammans med Postnord ansvarade den som upplät ytan för snöröjning. Postnord ställde upp skåpen utan att ens betala för ytan. Postnord ansvarade för skåpen och inget annat.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

När jag var med i styrelsen i vår BRF fick vi erbjudande av postnord att mot någon form av hyra ställa upp ett skåp, vi hoppade dock aldrig på det dels för vi hade inte någon plats, och dels för vi inte ville ha onödigt spring kring innergården eftersom de såklart måste stå utomhus och vara tillgängliga för allmänheten. Kan vara mycket pga det som gör att inte fler fastighetsägare är intresserade.

De jag menar står inne i fastigheten och är endast för de som bor i fastigheten eller bostadsrättsföreningen exempelvis kan de lämna ett hempaket där utan att du är hemma som du själv sedan hämtar när du kommer hem.
Det är alltså inte samma som ett allmänt postnord skåp.
Jag har monterat fastighetsskåp för länge sedan och då användes ofta den tomma ytan under fastighetsboxarna (postboxarna) till paketboxar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

De jag menar står inne i fastigheten och är endast för de som bor i fastigheten eller bostadsrättsföreningen exempelvis kan de lämna ett hempaket där utan att du är hemma som du själv sedan hämtar när du kommer hem.
Det är alltså inte samma som ett allmänt postnord skåp.
Jag har monterat fastighetsskåp för länge sedan och då användes ofta den tomma ytan under fastighetsboxarna (postboxarna) till paketboxar.

Aha, du menar så. Ja det kanske hade varit praktiskt på vissa ställen, intressant.