Phanteks visar NV5 – premiumchassi med avskalad prislapp

Permalänk
Melding Plague

Phanteks visar NV5 – premiumchassi med avskalad prislapp

Phanteks skjuter med krympstrålen på sitt glasklara chassi NV7, vilket resulterar i såväl mindre storlek som bantad prislapp med den nya modellen NV5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Börjar känna att stöd för grafikkorten borde vara standard på
alla chassin avsedda för allt över instegsbyggen.

Permalänk
Medlem

Ganska rimligt pris med tanke på design och möjligheter. Inget jag är sugen på men känns som något som kan tilltala många

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevligt ut om man tycker om glas/plexi/väl synlig interiör och gillar storleken. Hållaren för överviktiga grafikkort ter sig lite sorglig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Mycket tjusig, men jag föredrar desktop (liggande) cases. Och tyvärr kommer det inte så mycket nytt på den fronten. Är dock supernäjd med min Silverstone DG8. Är väldigt kompakt för en låda som rymmer E-ATX (har dock bara ett vanligt ATX moderkort i den) och två fullstora RX6900XT.

*disclaimer EATX är stora nog att göra att man får tre mindre 120mm fläktplatser om man använder den lådan så det är inte att rekomendera.

förklaring
Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Chassin utan förinstallerade fläktar borde bli standard, i alla fall ge folk det alternativet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Brett som en O11 men utan fördelen att få bort PSU:n från huvudkammaren. Ingen botten med fläktar. Varför? Sparar de in på verktygen?