Ta bort microsoft konto på webben windows 11
Jag köpte ny laptop med win 11, är mycket besviken på win 11 speciellt på alla M.S konton.
Jag loggare in på mitt M.S konto på webben med en annan data och såg att man där kunde även avsluta konton på webben så jag valde att avsluta webb konton den avslutas permanent 7 juli.
Jag bockade oxå alla rutor att avslutas det sista två rutorna stog att jag kanske inte kan göra fabrik återställning till återförsäljning , nåt sånt på min data, om avslutar kontot och det sista rutan stog detta text " Dina enheter som använder Återställningsskydd riskerar att bli oanvändbara. Återställningsskydd förhindrar att din enhet lätt kan återställas eller återanvändas av en obehörig person.
Om ditt konto tas bort med Återställningsskydd aktiverat så kommer din enhet att bli oanvändbar. Om du vill att enheten ska förbli använbar när du har stängt det här kontot måste du inaktivera den här funktionen i --enheter-- detta var en länk så jag klickade på den det gick till annan sida där stog Bit Locker och ovan det ta bort så jag klickade ta bort efter det kom svar att kontot stoppat nu och slutas permanent 7 juli.
Jag bryr mej inte om jag förlorar alla microsoft program som jag inte använder ändå men är orolig om jag inte kan återställa min data ex. ev virus mm. M.S kan knappast mena att jag måste inaktivera Bit Locker kryptering på min data det sänker ju säkerheten. Än så länge har inget hänt på min data iaf, Har själv avinstallerat så mycket det bara går av M.S appar mm
Jag använder inte M.S kontot på datan heller har lokal konto men M.S kontot är kvar så länge den ska oxå bort sen när jag får hjälp hur man tar bort det.
Tack så mycket för svar ni som vet bättre än jag.