Pausa Youtube automatiskt efter X tid

Permalänk
Medlem

Pausa Youtube automatiskt efter X tid

När jag ska sova så brukar jag vilja lyssna på något att somna till, ofta brukar det bli The WAN Show, men dom har blivit så jävla långa på sistone att man då sover i flera timmar med oljud i bakgrunden vilket inte är optimalt.

Så finns det något snabbt och enkelt sätt att bara spela en del av en Youtube-video? Helst på telefonen. Det enda sättet jag hittat är att embedda videon, så man kanske bara skulle kunna göra en basic html-fil och göra det så, men känns inte som att det skulle fungera snabbt och bra i praktiken, speciellt eftersom jag helst vill göra det på telefonen i och med att min 10 år gamla laptop pustar och frustar och svettas alldeles för mycket. Blir för mycket väsande och värme för att ha igång laptopen när jag ska sova.

Så någon kanske vet något snabbt och enkelt sätt att lösa detta på?
Önskar att man bara kunde sätta slut-tid i URLen precis som med start-tid, men det verkar bara fungera om man embeddar tyvärr

Permalänk
Medlem

Om du kör android finns det appar som löser det. Vet ej hur det funkar om du har en äpplelur.

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.pboos.androi...

Borde t ex funka med YT.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Om du kör android finns det appar som löser det. Vet ej hur det funkar om du har en äpplelur.

https://play.google.com/store/apps/details?id=ch.pboos.androi...

Borde t ex funka med YT.

Ska titta på det.

Det kanske finns någon app som tvångs-stänger av skärmen istället? Då skulle ju Youtube sluta spela direkt. Eller som kan stänga ett program efter en viss tid så att skärmen sen stänger av sig själv efter (för mig) två minuter.

På vintern ibland när det är kallt nog så har jag kört shutdown -s -t i CMD på laptopen. Men det brukar inte bli så ofta eftersom jag inte vill stänga av datorn utan sätta den i viloläge/strömsparläge, vilket inte verkar gå från vad jag har sett dom gånger jag sökt på det

Permalänk
Medlem

Inte optimalt för video men bryr du dig bara om ljud så finns funktionen inbyggd i många appar för podcasts och ljudböcker. Tex Pocket Casts och Smart AudioBook Player. Antingen att man lyssnar på någon av alla existerande feeds, använder en tjänst som Listenbox eller själv laddar ner ljudfilerna från YouTube. Största nackdelarna är om de visar något på skärmen som man vill se och att man förlorar timestamps som alltid postas i kommentarerna.

Permalänk
Medlem

WAN Show finns som podcast, men jag tittade nu och det ser ut som att det tar några dagar innan avsnittet publiceras där. Måste du inte lyssna på dem direkt är väl det en enkel lösning, då t ex AntennaPod har "sleep"-funktion.

Apple-enheter har å andra sidan en funktion i timern för att stoppa ljud. Kanske går att fixa på Android också, men jag har inte riktigt sett behovet.

https://support.apple.com/en-gb/guide/iphone/iph96b1e460/ios#....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Apple-enheter har å andra sidan en funktion i timern för att stoppa ljud. Kanske går att fixa på Android också, men jag har inte riktigt sett behovet.

https://support.apple.com/en-gb/guide/iphone/iph96b1e460/ios#....

Detta är vad jag brukar göra och funkar på alla appar som kör bakgrundsljud (vad jag vet).

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Ska titta på det.

Det kanske finns någon app som tvångs-stänger av skärmen istället? Då skulle ju Youtube sluta spela direkt. Eller som kan stänga ett program efter en viss tid så att skärmen sen stänger av sig själv efter (för mig) två minuter.

På vintern ibland när det är kallt nog så har jag kört shutdown -s -t i CMD på laptopen. Men det brukar inte bli så ofta eftersom jag inte vill stänga av datorn utan sätta den i viloläge/strömsparläge, vilket inte verkar gå från vad jag har sett dom gånger jag sökt på det

Om du skriver shutdown -h istället för -s så sätter du datorn i viloläge istället för att stänga av helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maldergho:

Om du skriver shutdown -h istället för -s så sätter du datorn i viloläge istället för att stänga av helt.

har försökt flera gånger förut men kan inte få h eller hybrid att fungera med timer, utan bara direkt

Permalänk
Medlem

Har ingen direkt lösning på problemet.
Men kan hålla med om avsnitten på sistone är lite väl långa, var väl för inte alltför länge sen några var över 4h...
Gått ner lite till rimliga 2,5h ish nu vilket är lagom. Skönt helgfrulle att glo på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kör du iPhone så finns det en lösning.

Sätt timer (Clock?), välj "When timer ends" till "Stop playing" så stängs youtube ner och mobilen låser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Kör du iPhone så finns det en lösning.

Sätt timer (Clock?), välj "When timer ends" till "Stop playing" så stängs youtube ner och mobilen låser sig.

Ja, det skrev jag ju tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Ja, det skrev jag ju tidigare i tråden.

My bad! Slutade läsa efter förstas stycket när du skrev om WAN-showen för har ingen aning vad det handlar om 😁

Permalänk
Medlem

Har ingen iphone, utan det är android på mobil och windows på dator

Permalänk
Medlem

Lyckades precis lösa det, och lösningen låg i embed, fast genom att bara ha embed i URLen och utan att faktiskt behöva embedda videon på någon sida. Om man skriver URLen så här så fungerar det att lägga till &end= i slutet på URLen till skillnad från på en vanlig youtube-URL.
https://www.youtube.com/embed/JjHCiXQqirg?start=0&end=15
Så då fungerar det att göra på både datorn och mobilen (i webbläsaren) och skärmen timar sen out efter videon slutar spela

Edit Ska testa använda "Skicka feedback" på youtube och säga att dom borde göra så att &end= fungerar på vanliga URLen. Tvivlar på att dom kommer göra något men skadar inte att testa