Apple fräschar upp proffsdatorn Studio med 24-kärniga M2 Ultra

Permalänk
Melding Plague

Apple fräschar upp proffsdatorn Studio med 24-kärniga M2 Ultra

Nya systemkretsar sällskapas av samma prislapp och möjlighet att ansluta ännu fler skärmar än tidigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra pris Apple!! Inspirerad av teenage engineering kanske.

Permalänk
Viking
Skrivet av lindahlj:

Bra pris Apple!! Inspirerad av teenage engineering kanske.

Förutom att den faktiskt är bra och värd priset.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Förutom att den faktiskt är bra och värd priset.

Ang prishöjningen mot den gamla så vad jag minns släpptes den innan kronan sjönk och priset justerades aldrig.

Permalänk
Medlem

Hellre denna än rivjärnet i alla fall, halva priset med samma prestanda

Permalänk
Medlem

Tänkte när de senaste ryktena anlände (som sade tvärtemot tidigare, att Studion inte skulle uppdateras i år) "åh nej!" för på jobbet hade vi JUST fått godkänt inköp på M1 Ultra samt lagt beställningen.

Men med de nya priserna, plus att gamla fanns på rabatt från ÅF, så blir man mindre ledsen. Sheesh. Stackars kronan.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Bra pris Apple!! Inspirerad av teenage engineering kanske.

Klassisk "kollar bara på siffrorna på pappret"-kommentar. För att sätta lite perspektiv på saken, min Mac mini M1 är snabbare än min speldator med RTX2070S i videoredigering (4k) i Davinci Resolve. Min speldator drar minst några hundra watt, hur mycket drar Macen då? Som mest 40W, alltså mindre än en gammal glödlampa. En PC som kan rendera lika snabbt hade garanterat varit dyrare, innan vi ens börjar tala om den högre elförbrukningen.

Permalänk

Efter att ha väntat på Imac som aldrig verkar släppas så blir det nu en Studio M2 Max, 12/38 CPU/GPU, 64 GB ram och 1 TB ssd. Tillsammans med LG ultrafine 5K. Värdig ersättare till 2013 års Imac 21 …