Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk

4090 myriad av fel

Bytte ut mitt gamla 2080ti mot ett 4090 idag. Bytte också nätagg men inget annat.
Vid startup fick jag poser cycla några gånger pga vattenkylning.

Men jag fick BSOD och en en myriad av fel. Datorn startar ytterst sällsynt men ibland går den igång. Har inte blåst drivarna då datorn drog igång en vända och det såg okej ut. Körde en Windows update. Sen när jag drog igång ett spel var det BSOD igen nu är jag tillbaka till drivor av olika BSOD fel och kommer inte ens in i Safe mode. Är jäkligt opepp på att blåsa burken då jag nyligen gjorde detta och trodde allt skulle gå bra efter några omstarter. Men icke timmar senare är jag fortfarande i BSOD helvetet. Tar tacksamt emot tips på vad jag skall göra för att få igång burken, känner att man börjar nå vägs ände 😩

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Kört DDU innan du installerade ny GPU? Kan det vara något fel på kortet?

Visa signatur

5800X3D//4090

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Kört DDU innan du installerade ny GPU? Kan det vara något fel på kortet?

Lyckades få igång den en vända igår, körde DDU från Safe mode, installerade drivarna for Nvidia och allt funkade tills jag satte i mina andra 2 skärmar och drog igång ett spel sen var det BSOD igen.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Att blåsa datorn tar inte särskilt lång tid, och du har redan lagt timmar på felsökning.

Jag hjälper dig att fatta rätt beslut: börja på ny fräsch windowsinstallation istället.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Jaevel:

Att blåsa datorn tar inte särskilt lång tid, och du har redan lagt timmar på felsökning.

Jag hjälper dig att fatta rätt beslut: börja på ny fräsch windowsinstallation istället.

Ja det är inte lönt att mecka, kör helt nytt imo

Visa signatur

▩ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ▩ CPU: Ryzen 7700X ▩ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ▩ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ▩ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ▩ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ▩ M.2: Samsung 980 Pro ▩ PSU: Corsair HX1200 ▩ Chassi: Corsair 7000X ▩ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Bytte ut mitt gamla 2080ti mot ett 4090 idag. Bytte också nätagg men inget annat.
Vid startup fick jag poser cycla några gånger pga vattenkylning.

Men jag fick BSOD och en en myriad av fel. Datorn startar ytterst sällsynt men ibland går den igång. Har inte blåst drivarna då datorn drog igång en vända och det såg okej ut. Körde en Windows update. Sen när jag drog igång ett spel var det BSOD igen nu är jag tillbaka till drivor av olika BSOD fel och kommer inte ens in i Safe mode. Är jäkligt opepp på att blåsa burken då jag nyligen gjorde detta och trodde allt skulle gå bra efter några omstarter. Men icke timmar senare är jag fortfarande i BSOD helvetet. Tar tacksamt emot tips på vad jag skall göra för att få igång burken, känner att man börjar nå vägs ände 😩

Köpte du ett nytt 4090 eller är det ett begagnat?

Permalänk
Medlem

Nättagg byttes från vad och til vad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

Lyckades få igång den en vända igår, körde DDU från Safe mode, installerade drivarna for Nvidia och allt funkade tills jag satte i mina andra 2 skärmar och drog igång ett spel sen var det BSOD igen.

Vid användning av DDU ska man också dra ut nätkabel för att inte låta windows installera "egna" Drivrutiner till kortet. Dom drivrutinerna är oftast skit. Säger inte att ditt problem ligger där indirekt, men vem vet.

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900KF | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Vilket märka och modell på detta 4090?

Visa signatur

JJ2 clan ladder

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)