Bluetooth hackar, samma problem med flera olika headset.

Permalänk
Medlem

Bluetooth hackar, samma problem med flera olika headset.

bluetooth kopplingen börjar hacka efter en stund. Samma problem med all headset jag testar!

tips?

tack på förhand!

mvh

Permalänk

BT har lite olika versioner. BT kan också bero på dålig krets, eller att man som tillverkare inte har en bra firmware. BT kan också hacka när man kommer över X antal meter från enheten man lyssnar via. Sämre BT-enheter kan heller knappt ge stabil signal "genom kroppen", låt säga att du har mobil i fickan och lurarna i öronen. Sen kan det säkert vara andra saker. Min TV hade urdålig BT till det kom en mjukvaruuppdatering. Har du BT-dongel, typ Asus BT-400 eller vad den hete (BT 4 gissar jag), så var den usel för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

BT har lite olika versioner. BT kan också bero på dålig krets, eller att man som tillverkare inte har en bra firmware. BT kan också hacka när man kommer över X antal meter från enheten man lyssnar via. Sämre BT-enheter kan heller knappt ge stabil signal "genom kroppen", låt säga att du har mobil i fickan och lurarna i öronen. Sen kan det säkert vara andra saker. Min TV hade urdålig BT till det kom en mjukvaruuppdatering. Har du BT-dongel, typ Asus BT-400 eller vad den hete (BT 4 gissar jag), så var den usel för mig.

Sitter ca 30 cm från sendaren i datorn (som är på moderkortet) ska försöka leta efter firmware!

Permalänk
Skrivet av fatto:

Sitter ca 30 cm från sendaren i datorn (som är på moderkortet) ska försöka leta efter firmware!

Kolla om du hittar nåt både från MB tillverkaren samt för dina lurar. Sen KAN det du vara nåt helt annat också, som att det är fler intill dig som använder BT och på så vis stör ut... (vet inte hur det funkar jämfört med wifi signal tyvärr, någon annan kan säkert tipsa om hur man stabioiserar BT)

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket moderkort? Ge exempel på ett headset du provat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vilket moderkort? Ge exempel på ett headset du provat.

Gigabyte X670 Aorus Elite AX

Headset är sony mx1000m4, sennhieser CX plus, nothing ear(1) varav alla 3 har samma problem så har svårt att tro de skulle vara fel på headset då de alla 3 funkar kanon på min andra dator och min mobil.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du monterat antennerna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du monterat antennerna?

Är antenen man fick med för wifi+bluetooht?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fatto:

Är antenen man fick med för wifi+bluetooht?

Jag tolkar det som att du inte satt på dem. Jag vet inte om de används av båda, manualen är inte tydlig kring det. Men annars så är det nog ganska tufft. När du sätter en radiosändare i en låda av metall som jag gissar att ditt chassi är så blockerar du effektivt alla signaler. Vill du använda Bluetooth på moderkortet så behöver du förmodligen se till att det finns en antenn för Bluetooth på utsidan av lådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag tolkar det som att du inte satt på dem. Jag vet inte om de används av båda, manualen är inte tydlig kring det. Men annars så är det nog ganska tufft. När du sätter en radiosändare i en låda av metall som jag gissar att ditt chassi är så blockerar du effektivt alla signaler. Vill du använda Bluetooth på moderkortet så behöver du förmodligen se till att det finns en antenn för Bluetooth på utsidan av lådan.

de löste problemet! tackar

Permalänk
Medlem

Funkade i 30 min sen vill de inte ens hacka, nu bara slutar skiten.

Permalänk

Sorry, utgick från att du körde en BT-dongle via USB. DE kan sannerligen krångla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör du wifi? Och om du gör det, är det mycket trafik på 2,4ghz-bandet? BT och 2,4ghz wifi har liknande frekvenser och kan störas. Tyvärr kan det även gälla om dina grannar plöjer in datatrafik på 2,4ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Kör du wifi? Och om du gör det, är det mycket trafik på 2,4ghz-bandet? BT och 2,4ghz wifi har liknande frekvenser och kan störas. Tyvärr kan det även gälla om dina grannar plöjer in datatrafik på 2,4ghz.

Kör via ethernet. Aldrig haft detta problem innan med min bärbara. så inget ska ha förändrats. Mer att jag har en stationär istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Sorry, utgick från att du körde en BT-dongle via USB. DE kan sannerligen krångla.

använder inget gaming headset, sitter på sony sony mx1000m4

Permalänk

Har du "nollat" lurarna. Står på nätet hur att göra. Något med att ha dem i och ur laddaren på något sätt. Kanske en start?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Har du "nollat" lurarna. Står på nätet hur att göra. Något med att ha dem i och ur laddaren på något sätt. Kanske en start?

Har nollat men ser inte hur de skulle lösa de, de funkar kanon med allt annat.

Men ja, de är nollade.

Permalänk
Skrivet av fatto:

Har nollat men ser inte hur de skulle lösa de, de funkar kanon med allt annat.

Men ja, de är nollade.

Vet du vad din granne kör med? Bor du i lägenhet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Vet du vad din granne kör med? Bor du i lägenhet?

Vet inte faktiskt men jag förstår inte hur detta skulle kunna vara relevant då det funkar med alla enheter förutom denna datorn?

Bor i lägenhet.