Permalänk
Medlem

extern hdd

har precis skaffat mig en ny laptop.. tyvärr är ju de hdds som finns till sådana inte så extremt stora.. eftersom jag inte kommer ha tillgång till min vanliga burk på ganska länge har jag tänkt köpa en extern hdd som går att ansluta till laptopen..

helst vill jag att den ska ha både usb2.0 och firewire anslutning.. kanske även firewire 800, tyvärr måste jag köpa något pccard som stödjer detta om jag ska kunna köra me den snabbare hastigheten.. var kan man köpa sådant? har hittills bara sett vanliga pci kort för detta.. och de funkar nog inte speciellt bra i min laptop
den ska vara nånstans mellan 100 till 250 gb stor..

nån som kan rekomendera någon speciell modell?

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Maxtor Onetouch 120gb model alá 7200 varv @ 2mb cashe.
Funkar fint med både USB2 och Firewire. USB1 är alldeles för sunkigt

Typ 40 sekunder för 700mb.

mvh/DAVID

Permalänk
Medlem

hehe aldrig varit på frågan o köra me usb 1.0.. finns väl inte ens såna hdds o köpa nåmer?..
finns de nån speciell anledning till att jag ska välja en maxtor före något annat märke då?..

Permalänk

Om du e rik så ska du köpa en hdd med fiber anslutning, kostar bara en- sådär......7000-8000 sen måste du ju ha ett kontroller kort oxå blir 3 lakan till....

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en USB2 extern låda för 800kr sen så slängde jag in en gammal disk som låg och bara tog plats i bokhyllan.

Permalänk

Satsa på LaCie.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

mm funderade på en lacie med både usb 2 och fw800 men den (200gb) blev ungefär 1000 kr dyrare än en maxtor på 200gb.. och då skulle de även tillkommit en kostnad för ett pccard till den.. dessutom tyckte jag maxtor disken var lite snyggare
så nu är en maxtor 5000dv 200gb på väg hem till mig

Permalänk

Hoppas du blir nöjd nu då!

Visa signatur

««« »»»