Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Argb fläkt till rgb header

Tjena, har några argb fläktar som jag skulle vilja kunna kontrollera via moderkortet, dock har jag bara rgb header och ingen argb. Finns det någon adapter eller liknande för detta eller måste man skaffa en separat rgb hub som kan ansluta till rgb header och sedan ansluta alla fläktar dit?

Mitt moderkort är Asus B350-F

Visa signatur

Mobo: MSI MAG B550 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekanisk disk

Permalänk

Du behöver någon form av hub.

Argb Kör 5v med äldre rgb kontakten körde 12v så de är inte bara översättbara mot varandra.

Osäker om det existerar argb hubbar som kan styras via äldre rgb kontakten öht utan är väl iaf via usb eller nått isf eller fjärrkontroll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Typ något sådant kanske, Argb till Rgb hub
https://www.computersalg.se/i/5879248/gamer-storm-rgb-convert...

DeepCool RGB Convertor hub - 5V ARGB to 12V RGB
RGB controller hub, converts 5V 3-pin ARGB to 4-pin 12V RGB, useful for 12V 4-pin motherboards and 3-pin ARGB fans, input: 2x 4-pin 12v + 2x 3-pin 5v (1x Gigabyte and 1x ASUS/MSI), connectors to a single 12v and sata power, magnetic backplate + velcro included
Supports ASUS, MSI and Gigabyte (some motherboards do not support rainbow / breathing modes)