Behöver hjälp med vilken man ska välja och varför. Ja, Dreame D10 Plus är nästan hälften så billig, men är den verkligen häften så bra som Roborock Q7 Max+?
Bor i en tvåa på 55kvm, högsta trösklen i lägenheten ligger på 2cm, vill ha en bra damsugare som varar länge och kan göra det mesta av sig själv.
Motivera gärna vilken och varför! Tack på förhand!
du har inte funderat på att vänta en månad och föröka hitta en L10s ultra i stället? (dom har ju släppt ny modell så nuvarande kommer sjunka)
Personligen föredrar jag definitivt Dreame framför roborock, vår dreame fastnar nästan aldrig, vår s7plus gör det väldigt ofta, (den har dille på toapapper av någon anledning)
sedan är skurningen på L10s jäkligt bra, och den är väldigt tyst jämfört. Vi har haft 3 roborock nu, det är bra dammsugare inget snack, men dom börjar låta en del och det skramlar rätt ordentligt när du använt dom ett tag och har man trösklar och nivå lister blir det snabbt störande. Jag märker det troligen mer än dom flesta då jag testar dammsugare rätt ofta (köper både hem och till klubben)
Har du lågt hängande gardiner kommer dock S7plus ta bättre vid dom, dreame är väldigt försiktig.
Det roliga är ju att båda dammsugarna görs av xiaomi så du kan lägga in drame i mi appen så det är lite skumt att det skiljer så pass mycket mellan dom.
Senast redigerat
Visa signatur
Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.