Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

GK funkar bara med win egna drivrutiner.

Permalänk

GK funkar bara med win egna drivrutiner.

Hej. Har ett grafikkort MSI R7850-2GD5/OC. Datorn startar men svart bild. Tog ut GK, bios batteri. Tillbaka med gk, bios batteri. Då blir det bild. Men så fort man installerar drivrutiner så vägrar win installera, eller så blir det svart skärm. Någon som har tips, tricks? Tänkte testa baka GK i ugnen. Någon som testat?
Tack på förhand ☮️

Permalänk
Medlem

Med den kunskapen jag har tror jag inte att baka grafikkortet i ugnen kommer hjälpa, man brukar göra det när grafikkortet är på gränsen att dö, och att den inte visar bild när man uppdaterar drivrutinerna skulle jag inte säga är tecken på att grafikkortet är på väg att dö.
Om du ändå vill testa att baka grafikkortet, läs på vad du gör för något då och använd inte din vanliga ugn med tanke på att grafikkortet kan avge (tror det är) giftiga metaller om kan hamna i mat och sådant.

När du skriver att "så fort man installerar drivrutiner så vägrar win installera", menar du att windows vägrar att installeras (ny installation) eller att windows i sig vägrar att starta som operativsystem? Om det är den första så låter det som att du försöker installera drivrutinerna manuellt innan windows har installerats, vänta med att installera drivrutinerna och låt windows update sköta det.

Ifall detta skulle ske igen, testa att (om det går) köra video genom moderkortet och se om windows har samma problem.

Visa signatur

Desktop: Intel Core i7-10700k | Nvidia RTX 2060 | 16GB Ram | 512GB + 1TB SSD
Laptop: Lenovo Thinkpad 480s | Intel Core i7-8650U | 16GB Ram | 512GB SSD
Nätverk: Mikrotik hAP ax2

Permalänk

Hej. Jag testade att baka GK. Av med fläkten. Följde Linus Tech Tips. Satte ugnen på
195 grader. La folie på en plåt, gjorde 4 st små kuber av folie. La GK på de yttre kanterna av alu kuberna. La in allting försiktigt i ugnen, när ugnen blivit 195 grader. Vänta 7 minuter. Tog ut plåten med GK. Lät det ligg tills det svalnat. Tog bort den gamla kylpastan från gpu o fläns. På med ny kylpasta. På med fläkten. Installera drivrutiner från AMD.
Hör o häpna,,, det funkar. All går hur bra som helst. 2 saker. Har man inget o förlora på tex ett GK el MK. Så kan man testa på eget bevåg. Det kommer att lukta från ugnen efteråt. Så se till att vädra ut ugnen ordentligt.
Vill tacka för tips o råd. ☮️♥️

Permalänk

Tack för tips o råd ☮️♥️

Permalänk
Medlem

Se där, trodde inte det skulle funka med att baka grafikkortet, men antar att jag hade fel, grattis till att det funkade!

Visa signatur

Desktop: Intel Core i7-10700k | Nvidia RTX 2060 | 16GB Ram | 512GB + 1TB SSD
Laptop: Lenovo Thinkpad 480s | Intel Core i7-8650U | 16GB Ram | 512GB SSD
Nätverk: Mikrotik hAP ax2

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MANGO MONGOL:

Hej. Jag testade att baka GK. Av med fläkten. Följde Linus Tech Tips. Satte ugnen på
195 grader. La folie på en plåt, gjorde 4 st små kuber av folie. La GK på de yttre kanterna av alu kuberna. La in allting försiktigt i ugnen, när ugnen blivit 195 grader. Vänta 7 minuter. Tog ut plåten med GK. Lät det ligg tills det svalnat. Tog bort den gamla kylpastan från gpu o fläns. På med ny kylpasta. På med fläkten. Installera drivrutiner från AMD.
Hör o häpna,,, det funkar. All går hur bra som helst. 2 saker. Har man inget o förlora på tex ett GK el MK. Så kan man testa på eget bevåg. Det kommer att lukta från ugnen efteråt. Så se till att vädra ut ugnen ordentligt.
Vill tacka för tips o råd. ☮️♥️

När du värmer FR-4 så ångar en rad härliga kemikalier ut. Primärt giftiga flamskyddsmedel. Du bör inte göra detta i en ugn du vill laga mat i någonsin igen.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin