Ja, då skulle jag rekommendera nåt i stil med det ovan. Det jag funderar mest på är processorn. Alternativen i stort är;
- Ryzen 5 7600; Den mest prisvärda spelprocessorn just nu. 6 snabba kärnor med 12 trådar för strax under 3000kr. Helt klart tillräckligt snabb för alla spel som finns nu, och lär va det en tid framöver. Då kan du också spara pengar för att uppgradera om 3 år eller så, och fortfarande "antagligen" använda samma moderkort och ram.
- Ryzen 7 7700X; En processor som har allt du behöver, och en del framtidssäkerhet till. Kostar 4400kr, men kommer att hålla lite längre än 7600 då den har 2 kärnor extra. Knappast inte lika prisvärt som att köpa 7600 och uppgradera senare, men ändå ett bra alternativ.
- Ryzen 7 7800X3D; Den ultimata spelprocessorn just nu. Grymt mycket prestanda, utan att du betalar för något du inte behöver. Kostar 5200kr, vilket tar dig över budget, men ger också mycket för pengarna med tanke på segmentet. Skulle du spendera 25 000kr skulle jag definitivt rekommendera den, men det är också mer pengar, och du märker kanske inte någon skillnad på den och de övriga innan du uppgraderar grafikkortet i nåt skede.
Jag satte in 7700X som en kompromiss, eftersom den också passade bättre in i budgeten, men ingen av dem är ett dåligt alternativ.