Permalänk
Medlem

Mobilt Bredband - 5G

Tjena! Har hittat en riktigt fin lägenhet som jag och min flickvän ska flytta in i. En riktig pang lägenhet verkligen. Dessvärre finns det inga möjligheter för fast bredband utan det är bara mobilt bredband som gäller. Lägenheten är belägen mitt i centrala Halmstad.

Har tittat runt i forumet lite grann och har insett att det kommer krävas en hel del arbete för att det ska bli någorlunda bra. Har insett att 5G är det bästa alternativet. Jag vill däremot inte binda upp mig förens jag vet att det fungerar som det ska och jag får en någorlunda ping. Har dock lite frågor och ni som redan använder mobilt bredband får gärna dela era erfarenheter, speciellt om ni använder er utav 5G!

Vad för router bör jag införskaffa mig för en rimlig peng? (Är student, kan tänka mig att lägga 3000-4000 men undrar också samtidigt då om det finns ett värde i att sälja routern vidare ifall att min nätverks situation skulle förändras?)

Har ni som använder er av mobilt bredband idag lyckats få ner er ping så att ni t.ex kan spela CS?

Övrig hårdvara jag borde titta efter?

Har idag ingen telefon som kan hantera 5G så undrar också lite hur jag kan gå tillväga för att testa vilken operatör som är bäst lämpad för adressen lägenheten ligger på?

Tack så mycket för er tid!

Bättre text uppdelning
Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenhet av Teltonika, tyvärr verkar deras 5G-router riktigt dyr.