Permalänk
Medlem

VPN på Apple TV

Vet inte om detta är otillåtet, ber om ursäkt då.

Nu har det blivit möjligt med VPN-appar i och med tvOS 17.

Tänker då att man skulle kunna se andra appar för andra länder. Är det så och hur gör man då? Kan man surfa på en AppleTV?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Du kan inte surfa på en Apple TV utan att först signera appen och fortsätta göra det varje vecka med en Mac (eller betala drygt 1000kr per år, alternativt använda valfri tjänst vi kanske inte får nämna för side-loading).

Jag är tveksam till om du kan ladda ner appar för andra länder, jag tror att app-tillgänglighet baseras på ditt Apple ID och inte varifrån du ansluter.

Däremot fungerar förstås VPN om du vill titta på innehåll från appar du redan har men som inte finns tillgängligt i Sverige.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Vet inte om detta är otillåtet, ber om ursäkt då.

Nu har det blivit möjligt med VPN-appar i och med tvOS 17.

Tänker då att man skulle kunna se andra appar för andra länder. Är det så och hur gör man då? Kan man surfa på en AppleTV?

Du kan skapa flera profiler i appletv och ändra region för att ladda ner dem apparna, då tjejen vill ha BBC så fungerade det för oss.

Jag körde även vpn via routern samtidigt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Det är väl googles store, skapa ett nytt konto för regionen där apparna finns och aktivera sedan vpn.

Permalänk
Medlem

Tack, ska testa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är väl googles store, skapa ett nytt konto för regionen där apparna finns och aktivera sedan vpn.

Är ju Apple så iTunes i så fall antar jag, eller app-store.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är ju Apple så iTunes i så fall antar jag, eller app-store.

Glömde ett "som" visst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Glömde ett "som" visst

Aha, ok

Visa signatur