Permalänk

Blackscreen vid start av spel (AMD)

Hej,

Fick precis hem min nya dator från komplett.
Det var en färdigprodukt, så inget jag har klurat eller pillat på själv.
Men lyckan vart kortvarig då jag inte har haft möjligheten att sätta i gång ett enda spel, jag har testat både från battle.net och steam.

När ett spel ska laddas så öppnas ett fönster som bara är svart, ibland hör jag en kort snutt ljud men ganska hastigt tystnar det och efter en stund får man någon crash-rapport.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner och windows, men jag misstänker att det har att göra med grafikkortet det här, jag har dock ingen aning vad jag ska göra för att lösa detta och hoppas att någon här kanske har koll. Jag har testat att installera DirectX, Java och C++ i hopp om att det ska lösa sig, jag har laddat ned installationsfilen från AMD för grafikkortet, allt utan framgång, och nu ger jag upp.

Grejerna:
AMD Ryzen 5 7600 6-core
AMD Radeon RX 6750 XT

Permalänk
Medlem

@Kaptengäddhäng
Försök ta redan på vad det står för felkod i crash-rapporten.
Annars kanske du kan montera ut grafikkortet då din CPU verkar ha inbyggd grafikdel och prova om det funkar då, förutsatt att det inte bryter någon garanti eller liknande.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@Kaptengäddhäng
Annars kanske du kan montera ut grafikkortet då din CPU verkar ha inbyggd grafikdel och prova om det funkar då, förutsatt att det inte bryter någon garanti eller liknande.

Jag får bara från CoD MW2, det står följande:

DirectX encountered an unrecoverable error
Error Code: 0x887A005 (0x00000000) (5761) D
Signature: EFD6D680-9761B1B7-D23142B1-D57BEFFC
Executable: game_ship.exe

Från CoH3 får jag bara ett litet fönster, sen vill de att jag ska skicka i väg det, men det framgår inte vad det är som blivit fel, men känslan är väl att det hänger i hop.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@Kaptengäddhäng

Uppdatering: Jag testade att avaktivera AMD Radeon (TM) Graphics i enhetshanteraren, då gick det att starta CoD, men det laggade som sjutton, men jag kunde komma in i menyer och så, så det känns som att problemet ligger där. Men vet inte hur jag ska lösa det.