Ea fc 24 kraschar varje gång jag försöker starta det

Permalänk

Ea fc 24 kraschar varje gång jag försöker starta det

Jag köpte Ea fc 24 i fredags men sedan dess när jag startar det så startar det med att det komemr upp ett litet fönster och det håller på att starta splash screen tro jag det heter om jag inte är ute och cyklar. Men sedan försvinner det och spelet stängs av och jag kommer tillbaka till Ea appen. Jag har googlat runt och testa massor olika saker med att installera om anticheat och köra spelet som administratör och ladda ner spelet igen och mycket mer. Dessutom uppfyller min dator alla krav som behövs för att kunna spela spelet. Men det funkar fortfarande inte. Dock köpte jag spelet från cdkeys och fick en kod som jag använde på ea appen så vet inte om det kan vara något med koden att den inte fungerade eller något. Dock så har jag ju ändå kunnat ladda ner spelet. Så skulle behöva hjälp om ni vet hur man kan lösa detta

Permalänk

Kolla loggen på ditt antivirus program.

Vissa anticheat kan ju va rätt så djupgående(antar att det har någon form av anticheat iaf) och imellanåt trigga antivirus/antimalware pga att den läser något som ditt antivirus inte tycker den ska få läsa.

Kan ju även vara något som triggar anticheatet att stänga ner programmet.

Vissa anticheat gillar ju t.ex. inte screen overlays typ från msi afterburner/steam eller liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Kolla loggen på ditt antivirus program.

Vissa anticheat kan ju va rätt så djupgående(antar att det har någon form av anticheat iaf) och imellanåt trigga antivirus/antimalware pga att den läser något som ditt antivirus inte tycker den ska få läsa.

Kan ju även vara något som triggar anticheatet att stänga ner programmet.

Vissa anticheat gillar ju t.ex. inte screen overlays typ från msi afterburner/steam eller liknande.

Har testat att stänga av brandväggen och lagt ea fc under undantag på mitt antivirus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vickee_123:

Har testat att stänga av brandväggen och lagt ea fc under undantag på mitt antivirus.

Om jag inte missminner mig sa var det massor av strul med detta till FIFA 23.

Jag hade det ocksa, dock inget i arets upplaga.

Det jag fick gora var att leta reda pa deras anticheat i mappen, oppna exen, avinstallera och ominstallera, det fick man gora lite av och till for att spelet skulle starta.

Du kan prova med det, eller avinstallera anticheatdelen och sedan i EA launchern sa verifierar du spelfilerna och da kommer den hamtas hem pa nytt.

Det ar lite bokigt, men skam den som ger sig

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Skrivet av Mahkizmo:

Om jag inte missminner mig sa var det massor av strul med detta till FIFA 23.

Jag hade det ocksa, dock inget i arets upplaga.

Det jag fick gora var att leta reda pa deras anticheat i mappen, oppna exen, avinstallera och ominstallera, det fick man gora lite av och till for att spelet skulle starta.

Du kan prova med det, eller avinstallera anticheatdelen och sedan i EA launchern sa verifierar du spelfilerna och da kommer den hamtas hem pa nytt.

Det ar lite bokigt, men skam den som ger sig

Har redan gjort det också men funkade inte så jag har gjort det mesta som går att göra men inget fungerade

Permalänk

vad kör du för operativsystem? och har du Secure Boot och TPM aktiverad i UEFI/BIOS?

googlade lite och verkar ju som att spelet behöver dessa aktiva för att fungera eller rättare sagt Anti cheat mjukvaran.

spelet verkar ju även behöva Visual C++ Redistributable
https://www.techpowerup.com/download/visual-c-redistributable...

så testa att installera om/ reparera / komplettera det om inte rätt version kom med spelet eller om du har en för gamal version installerad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Vickee_123:

Jag köpte Ea fc 24 i fredags men sedan dess när jag startar det så startar det med att det komemr upp ett litet fönster och det håller på att starta splash screen tro jag det heter om jag inte är ute och cyklar. Men sedan försvinner det och spelet stängs av och jag kommer tillbaka till Ea appen. Jag har googlat runt och testa massor olika saker med att installera om anticheat och köra spelet som administratör och ladda ner spelet igen och mycket mer. Dessutom uppfyller min dator alla krav som behövs för att kunna spela spelet. Men det funkar fortfarande inte. Dock köpte jag spelet från cdkeys och fick en kod som jag använde på ea appen så vet inte om det kan vara något med koden att den inte fungerade eller något. Dock så har jag ju ändå kunnat ladda ner spelet. Så skulle behöva hjälp om ni vet hur man kan lösa detta

Exakt lika för mig, har också köpt från cdKeys. Jag kan väldigt lite om datorer och förstår inte så mycket av det ni skriver om, men hittar du en lösning så skriv gärna så får jag prova!