Permalänk

Problem med nybygge "Radeon"

Tjenixen Lurifixen!

Jag har en dator som jag precis slungat ihop med följande delar:
GPU: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
SSD: WD Black SN770 1TB Gen 4
RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 (Nedklockade till 5200MHz)
CPU: AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz 38MB
MTB: MSI Pro B650M-A WIFI
PSU:Corsair RM850e ATX 3.0 850W

Problemet jag har nedan:

Jag har som ett filter ovanpå CS2/allmänt där det eftersläpar, image trailing/ghost trailig på allting och jag aldrig använt Radeon tidigare så inte så fin i Adrenaline rent inställningsmässigt, inledningsvis när jag bara körde en full install och hade allt påslaget som vanligt så hade jag runt 500 fps i cs2 men gick knappt spela för hela spelet fryslaggade varje sekund. Nu med allting i princip avslaget förutom en custom resolution i 1440x1080 @ 144hz så flyter det på väldigt bra, men emellanåt har jag vissa fryslagg. Känns inte som att datorn ska ha några större problem med prestandan men mitt största problem är denna image trailing som jag har, det är inte bara på spel utan den är väldigt märkbar på hemsidor som har vit bakgrund med front-text, är den färgad så kan trailingen bli i grön eller röd färg också. CS2 kan emellanåt också Frysa till i 1 - 2 sekunder, detta sker kanske vid 1 tillfället per 3 matcher man spelar.

Har en AOC 144hz skärm som jag haft ett tag men den hade inte alls desssa problem med min gamla dator med 3600x/1070 Ti 16gb ram o den faderullan!

Vet inte om jag gjort mig själv särskilt förstådd men är det någon som haft liknande problem som vet hur man eventuellt löser detta dilemma eller måste jag ta och beställa ett 4060 Ti istället för att slippa detta drabel? Jag är fruktansvärt osugen på att betala mer för mindre prestanda.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Det har varit problem med fryslagg pga inladdande av shader cache på CS2. Men det borde bara hända första gången man spelar en map. Tyvärr för varje map tills alla är spelade dock.
Mer info här med lite olika tips också: https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/16ugv8i/psa...

Det andra däremot, med image trailing. Hmm..
Min globala grafik (som även används i alla spel) är allt av förutom Anti-Lag. Där är dock inget som borde påverka det tycker jag.
Hur ser det ut i övrigt under "Bildskärm" i Adrenaline? Har själv Freesync skärm, vet inte om något skiljer sig, men endast AMD Freesync Premium är aktiverat. Har också en custom resolution för 4:3 stretched men behöver inte ändra till det längre nu med CS2 iaf :).

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 6800 XT Merc, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti Strix, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.