Bärbar dator på avbetalning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Bärbar dator på avbetalning.

Var kan man köpa bärbar dator på räntefri avbetalning?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

ex onoff.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003

De flesta butiker kan erbjuda någon slags avbetalning t ex, www.komplett.se , www.jmedata.se , www.datorbutiken.se mfl

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
RAKVATTNET
Registrerad
Feb 2003

Kom ihåg att även om dom kallar det för räntefritt så är det uppläggningsavgift och aviseringsavgifter istället...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
Kom ihåg att även om dom kallar det för räntefritt så är det uppläggningsavgift och aviseringsavgifter istället...

Vilket innebär..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

t.ex.. 275:- i uppläggningsavgift(engångssumma) och 25:- i aviavgift varje månad...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av affeee
t.ex.. 275:- i uppläggningsavgift(engångssumma) och 25:- i aviavgift varje månad...

Tack då vet jag. Men finns det inga ställen utan dessa avgifter? ; )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Tack då vet jag. Men finns det inga ställen utan dessa avgifter? ; )

Nej... någon måste ju alltid tjäna på det. Resurs avbetalningar är inte så farligt dyra... Datorbutiken, OnOff och Siba använder sig av Resurs bank. Där har du högre engångskostnad desto längre avbetalning du väljer.. tar du 12 månader tror jag det kostar 250:- i engångskostnad och sen 25 per månad vilket blir totalt 550:- vilket inte är så farligt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Vilken butik än du väljer, slipper du inte undan uppläggningsavgiften och aviavgiften.
Enda sättet att slippa dom, är då att välja 2 mån avbetalning.
Men när du köper en laptop på ca: 10 000:-, så är "dessa småsummor" inget jämför med vad laptopen kostar.

Ett råd:

Välj det längsta avbetalningsperioden: 24/36 mån istället för 12 mån, om nu 24/36 mån är också räntefritt som 12 mån. På det sättet på nån mån som du har ont om pengar, kan du då betala "liten summa" och den mån som du har mycket pengar, betala mycket.
Eftersom det är fritt att betala in hur mycket man vill varje mån, bara man inte understiger "minimum månads betalningen". Så 24 mån avbetalning kan betalas tillbaka fortare än man tror!

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|