Tv4 play + Samsung TV = error

Permalänk

Tv4 play + Samsung TV = error

Tv4 play har börjat krångla på min tv. Precis när reklamen tar slut och programmet ska börja igen, då hänger det sig. Känns som jag har provat allt: rensat cashe, dragit ur strömmen, av/ominstallerat appen. Finns det något mer jag kan göra eller är det chrome cast som gäller?

Permalänk
Skrivet av Viktoria100:

Tv4 play har börjat krångla på min tv. Precis när reklamen tar slut och programmet ska börja igen, då hänger det sig. Känns som jag har provat allt: rensat cashe, dragit ur strömmen, av/ominstallerat appen. Finns det något mer jag kan göra eller är det chrome cast som gäller?

Vilken samsung TV modell (mer info) har du?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktoria100:

Jag har samma problem med Tv4 play. Använder en gammal Philips + chromecast. Jag får stoppa programmet och starta det igen för att få det att hoppa igång igen.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Vilken samsung TV modell (mer info) har du?

Modellen verkar heta QE55Q80TATXXC

Permalänk
Skrivet av Viktoria100:

Modellen verkar heta QE55Q80TATXXC

Ok, tror att det är TV4 Play + appen som har buggar. Har själv inte TV4 Play.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Samma här

testat två olika samsung TVs samt en LG oled (både highend and mid range) TV4 Play fungerar inte på någon av dom längre. Har dom en sån shit app eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem

Dags att aktivera tråden igen. Någon med samsung Tv som just nu har porblem med TV4 Play appen? Sedan några dagar (iaf då jag upptäckte det) så laggar TV4 play appen enormt. Sekundkorta avbrott men ofta förekommande. Jag har testat att ominstallera appen, starta om router och TV. Inget hjälper. TV:n är ansluten med kabel till router. Inga andra appar , t ex Max, Netflix, Disney+ mfl, har detta problem. Är det en crappy app som TV4 har till Samsung?

Permalänk
Medlem

@To33eAW
Kollade precis på min tv Q70t, använder inte appen frekvent, men fick en upplysning att tv4 hade gjort nåt med appen och var man tvungen och logga in på nytt.

Jag märker inte av något i de du beskriver, kan också tillägga att jag kör via wifi.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc