google konto som jag inte kan få bort varningsmeddelandena på !?

Permalänk
Medlem

google konto som jag inte kan få bort varningsmeddelandena på !?

Hjälper min syster med hennes google konto som var lite ut på vift ett tag.
Vi har nu bytt lösenord och loggat ut alla enheter utom hennes egna så att är helt säket.

Men har nu ett flertal varningsmeddelanden som jag inte får bort hur jag än gör.
Det står att "åtgärd krävs" och jag har klickat och gått igenom stegen flera gånger men får inte bort meddelanet hur jag än gör?!

Någon som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Hjälper min syster med hennes google konto som var lite ut på vift ett tag.
Vi har nu bytt lösenord och loggat ut alla enheter utom hennes egna så att är helt säket.

Men har nu ett flertal varningsmeddelanden som jag inte får bort hur jag än gör.
Det står att "åtgärd krävs" och jag har klickat och gått igenom stegen flera gånger men får inte bort meddelanet hur jag än gör?!

Någon som vet hur man gör?

Ni måste nog logga ut alla inklusive hennes egna! Bara att logga in henne igen efter det är gjort.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Ni måste nog logga ut alla inklusive hennes egna! Bara att logga in henne igen efter det är gjort.

Jag har loggat ut alla aktiva så vi tvingades logga in igen. lagt till tvåstegsverifiering osv också men trots det så är dom där jäkla meddelandena kvar. Så jävla skumt.

Permalänk
Medlem

Du får alltså ingen ledtråd till vad det är för åtgärd som efterfrågas? Kan det vara att google vill ha en alternativ mejladress/mobilnummer som kan behövas, vid en eventuell framtida återställning av kontot?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Nej ingen ledtråd heller.. Har lagt till min adress som återställningsadress också.

Säkerhetskontroll:
Misstänkt aktivitet har upptäckts
Så går jag in där och kollar och då tycker den byt lösenord.. så då gör jag det. (har gjort det typ 5 ggr nu)

Någon försökte ändra ditt lösenord
Går jag in där så föreslår han granska och skydda (vilket jag gjort typ 5 ggr nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Nej ingen ledtråd heller.. Har lagt till min adress som återställningsadress också.

Säkerhetskontroll:
Misstänkt aktivitet har upptäckts
Så går jag in där och kollar och då tycker den byt lösenord.. så då gör jag det. (har gjort det typ 5 ggr nu)

Går jag in där så föreslår han granska och skydda (vilket jag gjort typ 5 ggr nu)

Får du inget mejl eller sms när du ändrar lösenordet eller loggar in på kontot? Jag brukar få det när jag loggar in på en enhet som jag inte använt på ett tag och då ska jag i mejlet/sms:et bekräfta att det är jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Får du inget mejl eller sms när du ändrar lösenordet eller loggar in på kontot? Jag brukar få det när jag loggar in på en enhet som jag inte använt på ett tag och då ska jag i mejlet/sms:et bekräfta att det är jag.

Yes får ett sånt varje gång jag byter lösenord.. får nu medelande till både min syrras och mitt eget konto.
Så allting verkar helt juste förutom meddelandena:

Du måste genast vidta åtgärder
29 okt.

Okej.. Då trycker jag på den länken innefrån googlekontot då står det såhär:
Kontot kan fortfarande vara utsatt för fara
Du har redan bytt lösenord, men bör gå igenom kontot så att det inte finns ändringar som du inte känner igen

Och jag har gått igenom dessa punkter också flera ggr haha.. som en jävla loop det här.:

Det ska enligt google få såhär:
Granska om du känner igen information som följande.
Tid: Minns du om du vidtog den här åtgärden vid den tidpunkt och på den ungefärliga plats som anges? Välj Nej, skydda kontot om du inte känner igen aktiviteten.
Enhet: Använder du den typ av enhet som anges? Välj Nej, skydda kontot om du inte känner igen aktiviteten.

Som ovan att klicka i om man känner igen eller inte har jag svarat på en hel del frågor... men på just dne här varningen får jag inga alternativ. Den bara visar att en okänd enhet försökt logga in. Som dessutom är "okänd enhet". Men får liksom inga alternativ.

Permalänk
Medlem

Vad irriterande! Om du har gjort det du kan enligt konstens alla regler för att säkra kontot återstår väl bara att ignorera meddelandena.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det kanske är så... Jag tänker att det behövs göras något från mitt håll när det står "Du måste genast vidta åtgärder"
Men det finns ju inge åtgärder. Jag får helt enkelt ignorera då :D... störande dock