Feedback innan köp 14k budget

Permalänk

Feedback innan köp 14k budget

Hallå!
Har kikat runt på forumet där proffsen länkat olika byggen och den här kundvagnen Alastor Moody fixat i en annan tråd känns lagom för mig. Har inte så bra koll själv så tänkte rådfråga er innan jag beställer, ser det bra ut och har jag missat något?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/4CQfAdVorVefxOBCmS6i9DniGhk/namnlos

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vad du är ute efter. Är du ute efter högkrävande spel på maximal grafik utan problem eller lira tävlingsinriktade spel, där ingen bryr sig om grafik och bara ute efter prestanda(FPS) Jag gillar personligen Nvidia och Intel och kommer fortsätta hålla mig vid det, eftersom dom har aldrig gjort mig besviken hittills, sen 2010. Jag kan inte så mycket om AMD, men vet att dom har relativt bra rykte, bra pris med hög prestanda. Gällande CPU du valde, så tycker jag att det är lite för lite kärnor. Sikta på 14 istället och snåla inte. Ta din tid spara lite extra. Jag vet att denna CPU är billig men gå för nått som presterar bra än att snåla på dig själv och köpa så billigt som möjligt, och sen blir tvungen att uppgradera igen. Spelutveckling står inte still och fortsätter framåt. Ta mig exempelvis. Jag har en dator som är 10år gammal och funkar. OBS den har nu efter 10års tid givit mig varningar om PSU, som börjar lägga av. Hoppas du förstår vad jag försöker komma fram till. Sen såg jag att du valde DDR4, varför inte DDR5 när prisskillnader är inte massiva. Håll det till det senaste isådana fall. Komponenter är inte dåliga du valde. Du blir bara tvungen att byta komponenter oftare. Som jag sa innan, spelutveckling står inte still, så sikta på nått långsiktigt och snåla inte.