Trådlösa telefoner

Permalänk
Medlem

Trådlösa telefoner

Vi har precis fått ADSL i huset och vårat första jack ligger väldigt illa till, nämligen i köket. Däremot sitter andra jacket på övervåningen precis där vi vill ha modemet. Vi tänkte att det blir billigast att ta bort jacket i köket och därmed få första jacket på övervåningen. Problemet är ju då att vi inte har något jack på nedvåningen, så vi tänkte att man kan sätta en trådlös basstation på övervåningen. Det bästa vore ju om man kunde få tag i en telefon med separat laddare som man kunde ha på nedvåningen, och "acesspointen" på övervåningen vid jacket. Så man slipper springa upp med telefonen hela tiden.

Siba säljer två basenheter och två telefoner från philips för 800:-, då skulle man ju kunna ha den ena basenheten som laddare och den andra som "acesspoint".

http://www.siba.se/Product/Product.aspx?Identifier=SE69174

Är dessa telefoner något att ha? Andra förslag som funkar är också välkomna!

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

jag har mycket bra erfarenheter av siemens trådlösa lurar, kostar kanske lite mer men man får oftast en hel del mer för pengarna också. jacket i köket kan sitta kvar sålänge det inte används

Visa signatur

Pål W

Permalänk
Medlem

Telia kan flytta huvudjacket för några hundringar.

Vi flyttade vårat när vi fick ISDN.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Telia kan flytta huvudjacket för några hundringar.

Vi flyttade vårat när vi fick ISDN.

(eller så gör man det själv... trial and error - sen vet man vilken sladd man ska dra ut för att få andra familjemedlemmar att lägga på....)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Grejen är den att det verkade väldigt krångligt i vårat hus, telia snubben sa att det skulle kunna gå på några tusen :o, sen vill vi ha trådlös(a) telefon(er) också.

Siemens har jag kollat på (verkar ha bra rykte, rekommenderas av många), men det är just det att jag antingen behöver separat laddare och "acesspoint" eller två basenheter och det senare blir alldeles för dyrt med Siemens.