Ebay & Buy-it-now

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Ebay & Buy-it-now

Har spanat in en grej på ebay jag är lite sugen på..ett sabla 9700np som fan är omöjligt att få tag på här, till ett rätt pris. Detta gör att jag undrar om någon vet vad man får betala till ebay vid ett buy-it-now-köp? Denna kostnad är inte inräknad i priset man betalar till säljaren antar jag?

Vidare, är det någon speciell extrakostnad man ska passa sig för om säljaren finns i England?

Några opinions? 47 kort har killen kvar...50 för två timmar sedan, gah Lär registrera för paypal också misstänker jag..hursomhelst, om någon har några råd är jag tacksam.
Kan ge länk om ni ej hittar om ni vill.

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Världen
Registrerad
Jul 2001

mm, är det erichkuk?, jag har iaf handlat från honom tidigare via ebay (Radeon 9700PRO - kostade ~2500:- inkl frakt och avgifter och jag hade kortet två dagar efter att han fått in pengarna... är det han du hittat igen så är han snabb.. ), och är det han (kanske är denna auktionen tom? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=27444627... ) så är det priset som står längst ned på sidan som gäller, alltså £166 - ~2150:- inkl frakt och fanstyg om du betalar med paypal (du kan dock lägga till en pund eller liknande för att få paketet försäkrat när du betalar, har inte så stor koll på nyttan med det men det kan nog vara bra)..
Annars kan du även hugga samma kort via hans onlineshop, http://www.kl1128.fsnet.co.uk/

Var det inte den kisens auktioner du hittat så blev detta lite slögt :), men det finns fasen inte så många fler som lastar ut dessa mängder kort på ebay just nu så jag antar det är han iaf

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Det var previs han jag syftade på, och precis den där auktionen!
~2150 fick jag det till jo, det verkar som ett tämligen bra pris, men jag vettetusan hur klockningsvänliga de där korten är.
Fint att höra lite bra omdöme om honom )

Han säljer ju dem alternativt för £10 extra med ramsinks och garanti att de går till iaf 300/300.
Antingen gör ramsinksen mycket eller så är de där korten rätt dåliga att klocka?

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Hmm..jadu, snabb är han inte i alla fall. Det står max 6 dagar leveranstid, och på ebay 2-3 dagar, dock så tar det tydligen 5 dar för honom att skicka, och leveranstid därefter ca 4-5 dagar (alltså uppemot tre veckor, eftersom tyvärr svensla posten måste vara inblandad)

-