hur länge får paket ligga på posten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landet där borta
Registrerad
Jul 2003

hur länge får paket ligga på posten?

någon som vet hur länge paket får ligga på posten innan dom måste hämtas ut? ska beställa från datorbutiken. kommer inte att kunna hämta ut det förrän den 14e, men vill beställa redan idag så att jag vet att grejorna ligger på posten när jag kommer tillbaka

"talk to the hand"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2002

30 dagar är det väl?

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Citat:

8. Liggetid

8.1 För vissa försändelser får adressaten ett meddelande om att försändelsen finns att hämta på ett postkontor. Dessa försändelser samt de som är adresserade till postbox, poste restante m.m., finns kvar på postkontoret under liggetiden. När liggetiden gått ut skickar Posten tillbaka dem till avsändaren. Finns det ingen uppgift om avsändare, behandlas de som obeställbara enligt p. 7. När liggetiden för ett paket från utlandet har gått ut, behandlas det enligt avsändarens anvisningar. För de flesta försändelser, inkl. returförsändelser, är liggetiden 30 dagar från ankomstdagen till postkontoret. För vissa försändelser är liggetiden dock 14 dagar.

8.2 En eftersänd försändelse får en ny liggetid vid det nya postkontoret.

8.3 För vissa inrikes försändelser kan avsändaren begära förkortad liggetid.

8.4 Liggetiden för försändelser till utlandet bestäms av de föreskrifter och villkor som gäller i adresslandet men får i allmänhet inte överstiga en månad. Den kan dock i vissa fall förlängas till två månader.

8.5 En avsändare kan begära förkortad liggetid för alla försändelser till utlandet som adressaten ska hämta på ett postkontor. En sådan begäran görs på försändelsen och på adresskortet/fraktsedeln på ett språk som man förstår i adresslandet. Franska språket kan dock alltid användas. (Ex. Förkortad liggetid 10 dagar = Délai de garde 10 jours.)

http://www.posten.se/index.jsp?PageName=villkor_pav&parentId=...

ICQ# 3506317

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm//I mitt Rum
Registrerad
Jul 2003

de e 9 dagar på db sen så måste man betaöa typ 700 för att hämta ut

En värld utan möjligeter...